051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » بازاریابی دیجیتال » نکات پولساز در ایمیل مارکتینگ بخش چهارم
نکات پولساز در ایمیل مارکتینگ بخش چهارم
بازاریابی دیجیتال 11 جولای 2019

نکات پولساز در ایمیل مارکتینگ بخش چهارم

پرستو بخشی پرستو بخشی

نکات پولساز در ایمیل مارکتینگ بخش چهارم

در سه بخش قبلی این مطلب برای شما بخشی از نکات ایمیل مارکتینگ را توضیح دادیم اما به علت حجم زیاد مطلب و این که نکته ای حذف نکنیم مقاله ی ی ” نکات پولساز در ایمیل مارکتینگ ” را در چهار بخش برای شما آماه کرده ایم . امیدواریم که با مطالعه ای مطلب بتوانید فرایند ایمیل مارکتینگ خود را قوی تر و با استراتژی بیشتری جلو ببرید .

  • برای مطالعه بخش اول این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه بخش دوم این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه بخش سوم این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید .

نکات ایمیل مارکتینگ که در این مطلب می خوانید عبارت اند از :

  1. قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، در ایمیل ها
  2. حفظ تعامل و تماس با مخاطبین
  3. شخصی سازی ایمیل
  4. قبل از ارسال ایمیل آن را تست کنید
  5. ایمیل های خود را آنالیز کنید
  6. از ریسپانسیو بودن ایمیل هایتان مطمئن شوید
  7. استفاده از کلمات کلیدی در ایمیل
  8. استفاده از سیستم ایمیل مارکتینگ معتبر
شبکه های اجتماعی

قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، در ایمیل ها

اگر می خواهید از طریق ایمیل مارکتینگ نتیجه مثبت بگیرید باید برای آن محتوا هایی با کیفیت قرار دهید . اما آیا تنها انجام این کار کافی است ؟

شما می توانید برای این که بیشترین سود را از انجام ایمیل مارکتینگ دریافت کنید، از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید . یکی از امکاناتی که در تمام ابزار ها و نرم افزار هایی که می توانید به کمک آن ها به ایجاد کمپین هایتان بپردازید، دارند، قابلیت اشتراک گذاری ایمیل از طریق شبکه های اجتماعی است .

در واقع اگر بخش اول ایمیل مارکتینگ یعنی، تولید محتوای مفید و قرار دادن پیشنهادات جذاب را انجام داده اید باید دکمه‌ های شبکه‌ های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکداین، اینستاگرام، تلگرام و غیره را در ایمیل خود قرار دهید تا کاربران بتوانند آن ها را برای دوستان خود نیز بفرستند .

حفظ تعامل و تماس با مخاطبین

اگر هنوز برای ارسال ایمیل های خود برنامه و استراتژی خاصی ندارید و زمان بیشتری می خواهید تا طرحی هدفمند ایجاد کنید، اما از طرفی نمی خواهید که کاربران شما را فراموش کنند و با آن ها در ارتباط باشید به شما توصیه می کنیم که برای آن ها ایمیل بفرستید . حتما می پرسید که چگونه می شود تا زمانی که استراتژی برای ایمل مارکتینگ نباشد، بدون هدف ایمیلی ارسال کرد ؟

دقت کنید درست است که بدون هدف نباید کار کرد، اما به این موضوع نیز باید دقت کنید که شما باید مدام با کاربران در تعامل باشید تا آن ها را از دست ندهید . برای همین می توانید ایمیل هایی با محتوا های پیشنهاد‌ ویژه، نظر سنجی و غیره ارسال کنید .

شخصی سازی ایمیل

مرتبط بودن محتوای ایمیل با حوزه ای که شما در آن فعالیت می کنید بسیار مهم است . طبق آمار به دست امده از هر ۱۰ ایمیل ارسالی ۴ ایمیل به عنوان اسپم گزارش می‌ شود . این اتفاق زمانی می افتد که کاربر متوجه می شود این ایمیل تنها برای بازاریابی محصول ارسال شده است و چیزی برای سود بردن کاربر در آن وجود ندارد .

کاربران زمانی که در خبرنامه شما عضو می شوند می خواهند مطالب و ایمیل هایی را از شما ببیند که در وب سایتتان از آن ها صحبت کرده اید . در واقع ایمیل هایی را بازدید و کلیک می کنند که باعث رفع خواسته آن ها شود . حتی اگر محتوای ایمیل شما دارای یک پیشنهاد فوق العاده جذاب باشد اما در حوزه ی کاری شما نباشد برای کاربر جذابیتی ندارد زیرا برای موارد دیگری در خبرنامه شما عضو شده است .

پس در ایمیل هایتان آن چیزی را به کاربر بدهید که او می خواهد . نتیجه می گیریم که یکی از بهترین راه‌ هایی که نشان می‌ دهد به کاربران اهمیت می‌ دهید و محتوای متناسب با نیاز او در نظر گرفته‌ اید این است که نشان دهید چیزی در مورد آن ها می‌ دانید . مانند نام، تاریخ عضویت و غیره . حتی می‌ توانید ایمیل را با جملات خاص برای ایجاد احساس دوستی شروع کنید .

ارسال ایمیل

قبل از ارسال ایمیل آن را تست کنید

توصیه ای که ما برای شما داریم این است که قبل از ارسال ایمیل به کاربران بهتر است آن را در نرم افزار ها و سیستم ها مشاهده کنید و مطمئن شوید که ایمیل شما هیچ گونه اشکالی نداشته باشد . برای این کار می توانید از نرم افزار هایی مانند موارد زیر استفاده کنید :

  • Outlook
  • Lotus
  • Apple Mail
  • Eudora

ایمیل های خود را آنالیز کنید

نکات ایمیل مارکتینگ که در بالا شرح دادیم و همچنین بخش های قبلی مقاله، راجب به قبل از ارسال ایمیل ها بود . اما شما بعد از ارسال ایمیل ها باید کار هایی را انجام دهید تا در صورت ضعف در استراتژی خود آن را برطرف کنید و یک طرح کامل تر و بهتر را انتخاب کنید . بدین منظور به شما پیشنهاد می کنیم که بعد از ارسال ایمیل حتما از آنالیزگر های کمپین ایمیل استفاده کنید .

البته لازم به ذکر است که این آنالیزگر ها در برخی از سرویس های ارسال ایمیل و ایجاد کمپین وجود دارند . قبل از انتخاب این سرویس راجب به این موضوع نیز یک تحقیق انجام دهید . برای مثال چنین قابلیتی را می توانید در سرویس میلر لایت پیدا کنید .

  • برای استفاده از سرویس میلر لایت تنها کافی است اینجا کلیک کنید .

اما آنالیز کردن ایمیل های ارسال شده چه کمکی به شما می کند ؟

شما با استفاده از آنالیز ایمیل ها متوجه تعداد ارسال ها و تعداد باز شدن ایمیل ها و تعداد کلیک کاربران روی لینک های موجود در ایمیل می شوید که این به شما کمک می کند که در ارسال ایمیل های بعدی خود هدفمند تر اقدام کنید تا نتایج بهتری کسب کنید .

ریسپانسیو بودن ایمیل

از ریسپانسیو بودن ایمیل هایتان مطمئن شوید

موضوع واکنش گرا بودن یا همان ریسپانسیو بودن بودن امروزه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است . چه برای وب سایت ها و چه برای ایمیل ها . دلیل آن بسیار واضح و روشن است، امروزه با ورود و همه گیر شدن گوشی های هوشمند درصد کاربرانی که برای انجام امور اینترنتی از گوشی استفاده می کنند افزایش یافته است و همچنان رو به افزایش نیز هست . ما به این کاربران، کاربران موبایلی می گوییم .

از آن جایی که تنها آن ها بسیار زیاد است، در زمان ارسال ایمیل باید به میزان زیادی به فکر آن ها باشید . اگر ایمیل ارسالی شما ریسپانسیو نباشد ممکن است ایمیل به صورتی برای کاربر باز شود که به خوبی قابل دیدن نباشد . این موضوع در دفعات بعدی باعث از دست دادن درصد زیادی از کاربران برای شما می شود . اما زمانی که ایمیل شما رسپانسیو باشد متناسب با دستگاه کاربر دیده می شود . البته این ویژگی در اکثر سرویس ها و نرم افزار ای ایجاد کمپین فعال می باشد .

استفاده از کلمات کلیدی در ایمیل

یکی از نکات ایمیل مارکتینگ که باید حتما آن را رعایت کنید و مربوط به زمان ایجاد ایمیل می شود، استفاده از کلمات کلیدی در محتوای ایمیل است . یکی از مزایای انجام این کار این است که به اینباکس شدن ایمیل هایتان کمک زیادی می کند .

برای مثال فرض کنید شما ایمیل هایی راجع به کسب در آمد اینترنتی برای کاربرانتان هر هفته ارسال می کنید . اگر شما در متن ایمیلتان از کلمات کلیدی مرتبط با کسب درآمد اینترنتی استفاده کنید و کاربران شما این ایمیل ها را مرتب باز کنند و ببینند، گوگل تشخیص می دهد که این ایمیل ها به برای کاربرانتان مفید است و آن ها از این ایمیل ها راضی هستند .

استفاده از سیستم ایمیل مارکتینگ معتبر

یکی از مهم ترین نکات ایمیل مارکتینگ انتخاب و استفاده از یک سرویس و نرم افزار خوب و معتبر برای ایمیل مارکتینگ است . شما باید سرویسی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی داخل ایران باشد . همچنین امکانات جذابی داشته باشد و شما بتوانید به راحتی با آن کار کنید .

برای ایجاد و ارسال کمپین هایتان به شما استفاده از سرویس میل چیمپ را پیشنهاد می کنیم . برای استفاده از تنها کافی است اینجا کلیک کنید .

سخن پایانی …

در صورت رضایت از این مطلب خواهشمندیم که این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید . اگر احساس کردید که مطلب کامل نیست و یا شما اطلاعات مفید تری دارید لطفا ان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید . به شما توصیه می کنیم تا به دیگر مطالب سایت ما که در زمینه های زیر می باشد نیز سر بزنید :

در نهایت امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ” معرفی نکات پولساز در ایمیل مارکتینگ ” راضی باشید .

مطالب مرتبط با این مقاله عبارت اند از :

  • برای مطالعه مقاله ی “ تاثیرات ایمیل مارکتینگ بر سئوی سایت ” می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه مقاله ی ” تاثیر طراحی در ایمیل مارکتینگ ” می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه مقاله ی ” دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ ” می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه مقاله ی ” ابزار های ایمیل مارکتینگ ” می توانید اینجا کلیک کنید .
به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.