051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » بازاریابی دیجیتال » دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ
دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال, بهبود کسب و کار 19 ژانویه 2019

دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ

پرستو بخشی پرستو بخشی

دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ

میزان اهمیت ایمیل مارکتینگ برای بسیاری افرادی که در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند سوال است . اگر در زمینه ی ایمیل مارکتینگ با یک استراتژی درست و مناسب گام بردارید می توانید به راحتی به مخاطبان و مشتریان هدف خود دسترسی داشته باشید . در واقع از اهمیت ایمیل مارکتینگ می توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت بکار گیری درست و هدفمند باعث افزایش فروش و مشتری مداری می شود .

دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ

دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ عبارتند از :

  • در تماس بودن با مشتریان
  • سازگاری با موبایل
  • درگیر شدن مردم با ایمیل
  • اندازه گیری اسان
  • هزینه ی کم
  • امکان پیام رسانی هدف دار
  • برندیگ
  • زمان بندی
  • استفاده همگانی

در تماس بودن با مشتریان

اهمیت ایمیل مارکتینگ به مسائل متفاوتی مربوط می شود . برای مثال مطلع کردن مشتریان یکی از دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای صاحبین کسب و کار ها است . شما ایمیل را برای ان ها می فرستید و ان ها در هر زمانی که بتوانند و برایشان ممکن باشد ان را مطالعه می کنند . اگر با حساسیت و دقت این کار را انجام دهید می توانید مهم بودن را به شکل ساده ای در ذهن او روشن کنید . به عنوان مثال ارسال به روز رسانی قیمت های محصول یا یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان فعلی می تواند برایشان لذت بخش باشد .

سازگاری ایمیل با موبایل

سازگاری با موبایل

طبق اخرین تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از ایمیل ها بر روی تلفن های همراه مشاهده می شود . پس این موضوع مهم را باید در روند ایمیل مارکتینگ رعایت کرد . زیرا روزانه به تعداد کاربران موبایلی اضافه می شود و سازگاری ایمیل مارکتینگ با موبایل باید حتما در نظر گرفته شود .

درگیر شدن مردم با ایمیل

از گذشته تا به امروز ایمیل یک قالب و راه ارتباطی بوده است . هر سال که پشت سر می گذاریم به طور سریعی ایمیل به عنوان یک وسیله ارتباطی منتخب استفاده می شود و ما به گونه ای رفتار کرده ایم که به برخی از این پیام ها عکس العمل نشان می دهیم . عکس العمل هایی مانند :

  1. جواب دادن به ایمیل
  2. فرستادن ایمیل به کسی دیگر
  3. کلیک کردن بر محتوایی که در آن ایمیل تعبیه شده
  4. حذف
  5. حتی خرید کردن
  6. ثبت نام کردن در سایت یا سرویس

حال که این موضوع را می دانید، می توانید به کمک ان و با ارسال ایمیل کاربران اینترنتی را به شمت وب سایت خود بکشانید و محصولاتتان را از طریق ایمیل مارکتینگ در معرض نمایش قرار دهید .

اندازه گیری اسان ایمیل

اندازه گیری اسان

اکثر ابزار هایی که برای ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند دارای قابلیت پیگیری و ردیابی ایمیل ها بعد ارسال هستند . پیگیری مواردی مانند :

  1. ردیابی رسیدن ایمیل ” delivery rate “
  2. مقدار پرش ” bounce rate “
  3. لغو اشتراک ها ” unsubscribe rate ”
  4. مقدار کلیک ” click through rate “
  5. مقدار باز شدن ایمیل ” open rate “

با برسی امار بدست امده از موارد بالا می توانید بفهمید که کدام یک از ایمیل های شما بیشتر دیده شده و بازد هی بالا تری داشته است . این گونه می توانید در زمینه ی ایمیل مارکتینگ بهتر عمل کنید . برای مثال برخی از ایمیل هایتان را دوباره تدوین می کنید و موارد اینچنینی .

هزینه ی کم

این که با هزینه ی کمی می توانید لیستی از ادرس ایمیل های مخاطبین و مشتریان احتمالی برای ایمیل مارکتینگ خود دریافت کنید بسیار جالب توجه است . بنا بر این به شرکت ها و سازمان ها توصیه می کنیم که حتما از این روش برای بازاریابی دیجیتالی خود استفاده کنند .

امکان پیام رسانی هدف دار

مهم ترین موضوعی که می توان در ایمیل مارکتینگ به ان پرداخت هدف دار بودن ایمیل ها است . اصل مهم در این کار این است که مشتریان فعلی شما در مقطع و سطح متفاوتی از چرخه خرید قرار دارند و بعضی در مرحله تصمیم گیری هستند، در حالی که گروهی دیگر در حال مقایسه محصولات و کسب اطلاعات اند و حتی دیگر گروه آماده برای خرید هستند . پس شخصی سازی مشتریان در این سطوح به شما کمک می کند که چگونه محتوایی برای هر کدام از دسته مشتریان تولید و ارسال کنید .

برندینگ با ایمیل مارکتینگ

برندینگ

وقتی صحبت از برندیگ یا همان افزایش اگاهی مشتریان و مخاطبان از نام تجاری می شود تفکر اکثر افراد به سمت شبکه های اجتماعی می رود . اما لازم به ذکر است که شما با کمک ایمیل می توانید سطح علاقه مشتریان به کسب و کارتان را ببینید . در واقع بازاریابی ایمیلی این قابلیت را به شما می دهد که سطح علاقه بازار هدف خود را افزایش دهید، برندینگ کنید و همیشه در ذهنشان حضور داشته باشید .

زمان بندی

یکی از دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ فروش محصولات است . اگر در زمان درست به سراغ مشتری بروید یعنی زمانی که اطلاعات کافی از مشتری داشته باشید می توانید از ایمیل مارکتینگ بیشترین نتیجه را دریافت کنید . به عنوان مثال ارسال یک پیشنهاد ویژه در روز تولد مشتری، یک اطلاع رسانی در مورد این که محصول مورد علاقه اش آماده برای فروش است و یا دارای تخفیف است و غیره .

استفاده همگانی

حدود 91 درصد کاربران اینترنتی دارای ایمیل های شخصی هستند . خوده این مضووع یکی دیگر از دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش بیشتر در بین دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ است . نه تنها شما می توانید ارائه ای از تخفیف ها، پیشنهاد ویژه و محصولات جدید داشته باشید، آن ها نیز می توانند با اشتراک گذاری ایمیل ها با دیگران برای شما بهره وری نیز داشته باشند .

امیداوریم که از مطالب ارائه شده در زمینه ی دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ راضی باشید . از زمانی که برای مطالعه ی این مقاله گذاشتید از شما ممنونیم . اگر از مطالب لذت برده اید به دیگر مقالات ما در زمینه طراحی سایت و سئوی سایت و گرافیک سایت و مقالات وردپرس و ایمیل مارکتینگ سر بزنید . همچنین اگر مطالب برای شما مفید بود از شما درخواست میکنیم تا ان را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید .

در صورتی که احساس کردید مطلب کامل نیست و یا این که شما موارد دیگری را هم در زمینه ی دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ می دانید ما را مطلع کنید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.