051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » بازاریابی دیجیتال » منبع درآمد گوگل از کجاست ؟ بخش دوم
منبع درآمد گوگل از کجاست ؟ بخش دوم
بازاریابی دیجیتال 4 جولای 2019

منبع درآمد گوگل از کجاست ؟ بخش دوم

پرستو بخشی پرستو بخشی

منبع درآمد گوگل از کجاست ؟ بخش دوم

امروزه گوگل را به عنوان بزرگ ترین کمپانی اینترنتی جهان می شناسند . همیشه ما راجب به امکانات، خدمات، موتور جست و جو و سرویس های آن صحبت کرده ایم اما این بار می خواهیم راجب به منبع درآمد گوگل صحبت کنیم . قطعا حدس می زنید که منبع درآمد گوگل به یک موضوع و یک راه ختم نمی شود . ما تصمیم گرفته ایم تا این منابع را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم اما به علت زیاد بودن حجم مطلب ناچار به تقسیم بندی آن شدم و این محتوا را در چهار بخش ارائه کردم . امیدواریم از این مطلب راضی باشید .

مطالبی که در بخش اول شرح دادیم عبارت اند از :

  • معرفی موسسان شرکت گوگل
  • معرفی موتور جست و جوی قدرتمند گوگل
  • معرفی Google Ads
  • شرح کسب‌ و کار گوگل Adwords
  • دلایل موفقیت گوگل ادوردز
  • ویژگی ها و امکانات گوگل ادوردز
  • معرفی گوگل آنالیتیکس
  • برای مطالعه بخش اول ” منبع درآمد گوگل از کجاست ” لطفا اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش سوم این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش چهارم این مطلب می توانید اینجا کلیک کنید .

در بخش اول به معرفی و شرح گوگل ادوردز پرداختیم که یک منبع درآمد گوگل است . اما یکی ویژگی جذابی که این سرویس گوگل دارد مزایده های آن است . از آن جایی که این موضوع خودش به تنهایی نیاز به توضیحات زیاد برای شناخت کامل دارد آن را در بخشی جدا برای شما ارائه کردیم .

گوگل ادوردز

منبع درآمد گوگل : این بخش برگذاری مزایده در گوگل ادوردز

اگر شما یک بار از گوگل ادوردز استفاده کرده باشید متوجه می شوید که مزایده یک بخش جدا ناپذیر از این سرویس گوگل است . مزایده ای که در سرویس گوگل ادوردز وجود دارد مانند یک سیستم عمل می کند . اما کارایی این سیستم به چه صورت و برای چه موضوعی است ؟

سیستم مزایده در گوگل ادوردز برای رتبه دهی و طبقه بندی تبلیغات جهت نمایش آن ها را در نتایج حاصل از جست و جو استفاده می شود . حتما می دانید که گوگل از عامل مهمی به نام Relevance که همان ارتباط است برای نمایش متنی تبلیغات خود استفاده می‌ کند . کاری که شما در این زمینه باید انجام دهید این است که عنوان تبلیغات را باید به گونه ای انتخاب کنید که با محتوای آن ها در و بسایت‌ ها هماهنگ و مرتبط باشد .

گوگل همیشه به دنبال جلب رضایت کاربران خود است و برای رضایت هر چه بیشتر آن ها کار های زیادی را انجام می دهد . یکی از این کار ها که با این موضوع نیز مرتبط است این است که به‌ طور مداوم بر محتوای تبلیغاتی‌ ای که وب سایت‌ ها ارائه می‌ دهند نظارت می‌ کند .

منبع درآمد گوگل : این بخش تاثیر مزایده ی گوگل ادوردز در نمایش تبلیغات

زمانی که کاربران در موتور جست و جوی گوگل عبارتی را جست و جو می کنند، اتفاقی که می افتد این است که این جست و جو توسط موتور جست و جو گوگل پردازش و آنالیز می شود . در این حالت با در گیر بودن دو عامل هزینه ی تبلیغ محاسبه می شود و تعیین می شود . این دو عامل مهم عبارت اند از :

  • سرویس محاسبه‌ ی هزینه بر اساس هر کلیک که همان Cost Per Click است .
  • موقعیت آگهی در صفحه‌ ی نتایج جست‌ و جو .

یک تبلیغ زمانی در حالت مزایده قرار می‌ گیرد که کاربران عبارات کلیدی مورد نظر که مرتبط با تبلیغات است را در موتور جست و جوی گوگل جست‌ و جو می کنند . علاوه بر این، کیفیت تبلیغ و البته مبلغ پرداختی بابت تبلیغات هم، نقش عمده‌ ای برای تعیین نمایش تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌ و جوی گوگل بازی می‌ کند . اما کیفیت یک تبلیغ بر اساس چه مواردی تعیین می شود ؟

جالب است که بدانید کیفیت یک تبلیغ بر اساس طراحی و کیفیت صفحه‌‌ ی فرود که همان Landing Page آن است مشخص می‌ شود .

Landing Page

Landing Page چیست ؟

Landing Page که به آن صفحه فرود نیز می گویند، صفحه‌ ای از وب سایت است که جهت تبلیغات در نتایج جست‌ و جوی گوگل قرار می‌ گیرد . اما یک صفحه ی فرود مناسب و با کیفیت دارای چه ویژگی هایی است ؟

یک صفحه‌ ی فرود خوب شامل نگارش مناسب نوشته‌ ها در صفحه‌ ی وب سایت و محتوای اصیل به همراه عکس‌ های مناسب است .

اگر صفحات فرود بهتری طراحی کنید، این صفحات این امکان برایشان بوجود می آید که در مکان بهتری برای تبلیغات گوگل قرار بگیرند . قطعا هر فردی که به وسیله ی گوگل ادوردز تبلیغات خود را به اشتراک می گذارد می خواهد از به خوبی نمایش داده شدن تبلیغش مطمئن شود . پس به شما توصیه می کنیم که اگر نمی خواهید تبلیغ شما در مکان نا مناسبی از صفحات نتایج جست و جو قرار بگیرد بهتر است در درجه اول از کیفیت وب سایتتان اطمینان حاصل کنید .

زیرا وب سایت‌ هایی که از نظر کیفیت امتیازات پایین‌ تری دارند توسط خود گوگل شناسایی و دسته‌ بندی می‌ شوند و بدیهی است که تبلیغات آن ها در مکان‌ های نا‌ مناسب‌ تری نمایش داده می‌ شود . این موضوع کاملا عادلانه است، زیرا که وب سایتی که برای ارائه ی بهترین محتوا و خدمات تلاش می کند و وب سایت خود را از هر نظر بهینه می کند و همیشه به دنبال جلب رضایت کاربرانش است لیاقت دارد که تبلیغش در مکان های بهتری نمایش داده شود .

گوگل ادوردز

برخورد عادلانه ی گوگل در مورد تبلیغات در گوگل ادوردز

اما باز هم گوگل به سایرین شانسی را داده است تا آن ها نیز خودشان را به خوبی نشان دهند . بنا به گفته ی گوگل افرادی که وب سایتشان از کیفیت بالایی برخوردار نیست می توانند با ارتقای کیفیت تبلیغشان، علاوه بر این که خودشان تنظیمات مربوط به نمایش تبلیغات را در صفحات گوگل تنظیم کنند، همچنین رقم کمتری هم بابت سرویس محاسبه‌ ی هزینه بر اساس هر کلیک یا همان CPC را پرداخت کنند . در چنین مرحله‌ ای گوگل حتی تعداد کلیک‌ ها بر روی تبلیغات وب سایت را هم برای کاربر پیش‌ بینی می‌ کند و بر اساس آن، بودجه‌ ی تبلیغاتی را پیشنهاد می‌ دهد .

در واقع اگر بخواهیم دقیق تر این موضوع را دقیق تر برسی کنیم باید بگوییم که خوده کاربران در موفقیت تبلیغشان نقش دارند . زیرا آن ها بر اساس هزینه ی تبلیغات خود و کیفیت تبلیغاتشان است که بازخورد های متفاوت از تبلیغشان دریافت می کنند . اگر هزینه ی در نظر گرفته شده و کیفیت تبلیغ مناسب باشد شکا به عنوان کاربر، بازخورد مناسبی از طریق تعداد کلیک‌ ها بر روی آدرس وب سایت‌تان مشاهده می‌ کنید .

خود تعداد کلیک‌ های کاربران بر روی تبلیغات شما، یک بازخورد واضح و شفاف درباره‌ ی میزان موفقیت‌ آمیز بودن تبلیغاتان است . پس نتیجه ای که می گیریم این است که :

بهترین و با کیفیت‌ ترین تبلیغات، بر اساس تعداد کلیک‌ ها بر روی آن، در نتایج جستجوی گوگل مشخص می‌ شوند

شاید تا اینجای مطلب تا حدودی موجه شده باشید که سیستم مزایده در گوگل ادوردز دقیقا چگونه عمل می کند . اما برای درک بهتر می خواهیم یک مثال را برایتان شرح دهیم . از صبر و حوصله ی شما عزیزان سپاسگذاریم و خواهشمندیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید .

مثال …

تصور کنید که سه کاربر قصد دارند برای کسب و کار خود تبلیغی را ثبت کنند . هزینه ای که کاربر اول برای تبلیغش در نظر گرفته است و می خواهد بپردازد 3 دلار است . کاربر دوم 4 دلار در نظر دارد که بپردازد . کاربر سوم نیز می خواهد 5 دلار برای تبلیغ خود هزینه کند . قطعا شما نیز حدس زده اید که کدام تبلیغ شرایط بهتری خواهد داشت ؟

درست است، کاربر سوم با توجه به این که می خواهد برای تبلیغ خود 5 دلار پرداخت کند قطعا تبلیغ او در شرایط و مکان بهتری نمایش داده خواهد شد . اما به دلیل وجود سیستم مزایده در سرویس گوگل ادوردز کاربر سوم نیازی ندارد که برای به‌ دست آوردن بهترین مکان و شرایط تبلیغ ۵ دلار پرداخت کند . با توجه به ای نکه بالا ترین مقدار پرداختی قبل از خودش یعنی کاربر دوم ۴ دلار است، دیوید می‌ تواند با پرداخت همان ۴ دلار بهترین مکان تبلیغات را از آن خود کند .

به همین شکل اگر پیش برویم کاربر دوم نیز نیازی ندارد که برای ثبت تبلیغ خود 4 دلار پرداخت کند . او نیز می تواند با پرداخت بالا ترین رقم قبل از خود یعنی هزینه ی کاربر اول که ۳ دلار بود به عنوان تبلیغ دوم دیده شود . این موضوع برای کاربر اول نیز و تمامی سلسله مراتب پایین‌ تر از آن هم صادق است و به همین منوال خواهد بود .

گوگل ادوردز

مزیت وجود سیستم مزایده در سرویس گوگل ادوردز

مزیت وجود چنین سیستمی برای کسب و کار ها این است که به همه آن ها اجازه خواهد داد که با هر بودجه‌ ای احتمال به‌ دست آوردن بهترین موقعیت برای تبلیغات را داشته باشند . پس متوجه شدید که وجود چنین سیستمی در سرویس گوگل تا چه اندازه برای موفقیت و رشد کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک مفید و موثر است .

مشتریان و کاربرانی که از این سرویس برای ثبت تبلیغات خود استفاده می کنند، در واقع تنها هزینه ای که پرداخت می کنند هزینه ی واقعی تبلیغات است . از طرفی حتی افرادی که هزینه‌ های کمتری برای تبلیغات می‌ پردازند، شانس عمده‌ ای برای دیده‌ شدن دارند .

اشتباه نکنید، باید بدانید که در سرویس گوگل ادوردز تنها پرداخت پول در نتیجه‌ ی مزایده تأثیر ندارد . گوگل برای رتبه دهی و طبقه بندی وب سایت ها در مزایده فاکتور های زیادی را برسی و آنالیز می کند . برخی از این فاکتور ها عبارت اند از :

  • یکسان بودن تبلیغات و محتوای وب سایت
  • قالب وب سایت
  • وجود آدرس و شماره تلفن و اطلاعات تماس در وب سایت
  • و …

اگر بخواهیم این موضوع را با مثالی که در بالا گفته شد شرح دهیم به این شکل خواهد بود که :

کاربر اولی که قصد پرداخت بیشترین هزینه یعنی 5 دلار را برای تبلیغات خود و در واقع مزایده داشت، اگر رتبه‌ ی تبلیغاتش نسبت به دیگر شرکت‌ کنندگان در مزایده، پایین‌ تر بود، تبلیغات او پایین‌ تر از دیگران نمایش داده می‌ شد .

البته چنین موضوعی در تعیین هزینه‌ های نهایی سرویس محاسبه‌ ی هزینه بر اساس هر کلیک نیز مؤثر است . نتیجه ای که از این موضوع می گیریم این است که :

حتی افراد و وب سایت‌ هایی با هزینه‌ های تبلیغاتی پایین‌ تر، با داشتن صفحه‌ های فرود با کیفیت، استاندارد بودن محتوا و طراحی قابل قبول و استاندارد وب سایت، باز هم می‌ توانند در جایگاه بالایی برای نمایش تبلیغات خود قرار بگیرند .

هوش زیاد گوگل و شناسایی شما توسط او

گوگل نیز از همان ابتدای راه موفق نبوده و شرایط و اعتبار امروز را نداشته است . اما کمتر کسی است که موفق نبود آن ها را به یاد داشته باشد . دلیل آن هم این است که گوگل به مدت طوالانی و به صورت مداوم موفق بوده است و همیشه خودش را ارتقا داده است . بنا به گفته ی خود شرکت بزرگ گوگل دلیل موفقیت چشم گیر آن ها در این سال ها، جلب رضایت کاربران با استفاده از رفع نیز آن ها بوده است . آن ها نیاز های کاربرانشان را جست و جو می کردند و برای پاسخ به آن به دنبال راه کار های مناسب و سودآوری می گشتند .

برای مثال زمانی را یاد آور می شویم که سرویس گوگل ادوردز به‌ تازگی راه‌ اندازی شده بود . در ابتدای راه این سرویس نوپا بسیاری از کاربران از چنین تبلیغاتی ناراضی و معتقد بودند چنین تبلیغاتی، کاربران را در صفحه‌ ی نتایج جست‌ و جو گیج می‌ کند . با این حال امروز دیگر همه به اهمیت تبلیغات گوگل پی برده‌ اند .

گوگل به عنوان یک موتور جست‌ و جوی اینترنتی هر روز با هوش‌ تر می‌ شود . همچنین هر روز بیش از گذشته در رفتار عموم مردم کنکاش می‌ کند و البته رفتار گوگل هر روز بیشتر به رفتار یک انسان شبیه‌ تر می‌ شود . همچنین گوگل با ارائه‌ ی نتایج جست‌ و جوی کاربران در فضای وب، آن ها را از نیاز هایشان آگاه‌ تر می‌ کند و آن ها را به رسمیت می‌ شناسد .

گوگل ادوردز

سخن پایانی …

قطعا ما به عنوان یک انسان ما قادر هستیم که هوشمندانه فکر کنیم . اما زمانی که بحث از حجم بالایی از اطلاعات باشد ما دچار محدودیت هایی می شویم . پس به چیزی شبیه به سیستم گ.گل به شدن نیاز دارید . زیرا گوگل علاوه بر آن که قادر به تفکر هوشمندانه است، می‌ تواند مقدار بسیار عظیمی از اطلاعات را دسته‌ بندی کند و در موقع لزوم در اختیار کاربران بگذارد .

شاید به توان به جرئت گفت که یکی از دلایلی که تبلیغات گوگل را از دیگر تبلغات متمایز می کند و آن ها را به بهرین نوع تبلیغات تبدیل کرده است این گونه بیان کرد که این دسته از تبلیغات صرفا یک آگهی بدون مصرف برای کاربران گوگل نیست . تبلیغات گوگل می‌ توانند اطلاعات بسیار مفیدی به کاربران ارائه بدهند و فراتر از آن، نیاز های آن ها را رفع کنند . در صورت رضایت از این مطلب خواهشمندیم که این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید .

اگر احساس کردید که مطلب کامل نیست و یا شما اطلاعات مفید تری دارید لطفا ان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید . به شما توصیه می کنیم تا به دیگر مطالب سایت ما که در زمینه های زیر می باشد نیز سر بزنید :

در نهایت امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ” منبع درآمد گوگل ” راضی باشید .

منبع : theinvestorspodcast.com

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.