051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » چگونه کلمه ی کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟
چگونه کلمه ی کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟
سئو و بهینه سازی سایت 2 سپتامبر 2018

چگونه کلمه ی کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

پرستو بخشی پرستو بخشی

چگونه کلمه ی کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

ما به عنوان نویسنده در یک وب سایت معمولا در مورد انچه در ذهنمان میگذرد مینویسیم و ممکن است اغلب به ” Title ” و ” Meta Description “هم تا اخرین مرحله فکر نکنیم . اما این کار درستی نیست و برای گرفتن نتیجه و هدر نرفتن زحماتمان بهتر است قبل از دست بکار شدن یکم فکر کنیم . انتخاب کلمه ی کلیدی بسیار اهمیت دارد . باید با فکر و با حساسیت انتخاب شود .

انتخاب یک کلمه ی کلیدی درست و صحیح و فکر شده میتواند کلی از زحمات ما برای نوشتن ان متن یا مقاله را جبران کند . نوشتن یک محتوای با کیفیت بسیار اهمیت دارد اما دیده شدن ان بیشتر اهمیت دارد . پس بهتر است به نکات پایین توجه کنید .

سوالات رایج برای انتخاب کلمه ی کلیدی

  • کاربران چطور ما را پیدا می کنند ؟
  • چه کلماتی را معمولا سرچ می کنند ؟
  • جواب سوال هایشان را چگونه در اینترنت جستجو می کنند ؟

بین دو نویسنده ی حرفه ای و معمولی فرق زیادی نیست . اما همان یک تفاوت خیلی اهمیت دارد . توجه کنید مثلا هر دوی ان ها یک متن یکسان را نوشتند اما یک ” Content Provider ” حرفه ای محتوا را بهینه سازی میکند . تفاوت در اینجا است که بهینه سازی کردن محتوا یک حرکت هوشمندانه برای موفقیت بیشتر نویسنده است .

نویسنده ی حرفه ای ما با اینکار مخطبان بیشتری را در  موتور های جستجو برای خود فراهم میکند . همین افزایش بازدید کننده است که در موفقیت شما تاثیر دراد . پس بهتر است مانند یک نویسنده ی حرفه ای عمل کرده و از بستر کاربران انلاین نهایت استفاده را بکنید .

تاثیر کلمه ی کلیدی مناسب در  بازاریابی محتوا

همان طور که گفتیم بهتر است اولین قدم برای تولید یک محتوای خوب و با کیفیت انتخاب یک کلمه ی کلیدی درست باشد . افراد و سازمان هایی که با هدف بازاریابی محتوا میخواهند وب سایت خود را مطرح کنند در انتخاب کلمه ی کلیدی بسیار دقت ویژه دارند . اینگونه میخواهند درصد مخاطبین خود را افزایش دهند، که درصد بسیار زیادی از ان ها با این روش موفق هم شدند .

اما برخی افراد و نویسنده ها انتخاب کلمه ی کلیدی را امری ساده و حتی کم اهمیت تلقی میکنند . اما سخت در اشتباه هستند چون همین کلمه ی کلیدی است که ترافیک را به سوی وب سایت شما هدایت میکند . تمام این ها دلیل بر اهمیت این موضوع یعنی انتخاب صحیح کلمه کلیدی است .

کلمه ی کلیدی

ابزار های کمکی

برای این کار هم ابزار هایی طراحی شده اند تا به ما کمک کند . ابزار های بسیار زیادی وجود دارد، البته نا گفته نماند که بسیاری از ان ها زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند . ما ابزار رایگان ” Google Keyword Planner ” را به شما پیشنهاد میکنیم . این ابزار زبان فارسی را هم پشتیبانی میکند . این ابزار میتواند در این زمینه به شما کمک فراوانی بکند . شما میتوانید یک لیست از کلمات کلیدی که میخواهید از ان ها استفاده کنید و به نظرتان بهتر هستند و میشود با ان ها رتبه اورد را تهیه کنید .

سپس با استفاده از ابزار ” Google Keyword Planner ” کلمات پر کاربرد و مرتبط دیگر را به ان اضافه کنید . سعی کنید که کلماتی که کمتر رقابتی هستند را انتخاب کنید . این به نفع شما خواهد بود . در نهایت یک لیست از ان ها بسازید و توجه داشته باشید که کلمات کلیدی شما باید حداقل 1000 بار در ماه جستجو شوند .

ایا ابزار “ Google Keyword Planner ” بدون خطا کار میکند ؟

جواب این سوال خیر است . گاهی اوقات این اتفاق رخ میدهد که این ابزار کلمات کلیدی را که پیشنهاد میکند بلا استفاده بوده و مرتبط با موضوع ما نیستند . کلمه کلیدی های اضافی و بی معنی را از لیست خود حذف کنید .

برسی رقابت کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و وب سایت های رتبه ی اول تا پنجم را مورد بررسی قرار دهید ( بررسی پیج رنک دامین آئتوریتی و …. ) همچنین به تعداد نتایج گوگل نیز توجه داشته باشید .

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

لیستی از کلمات کلیدی که بیشترین رقابت را دارند تهیه کرده و سپس کلمات کلیدی طولانی تری از ان ها بسازید . این روش میتواند مقدار کمی ترافیک را متوجه وب سایت شما کند . پیش زمینه ی موفقیت در، کلمات کلیدی خاص تر، اختصاصی تر و رقابتی تر است .

اجازه دهید تا با ذکر یک مثال این موضوع را برایتان ساده تر بیان کنم . مثلا اگر کلمه کلیدی مد نظر شما، مثلا ” گوشی موبایل ” باشد میتوانید در این مرحله از کلمه ی کلیدی طولانی تری مانند ” خریدن گوشی موبایل در مشهد ” و یا ” قیمت گوشی موبایل سامسونگ ” و یا ” مشاوره خرید گوشی موبایل ” و غیره … استفاده کنید . پس دقت کنید که کلمات کلیدی طولانی تاثیرات چشم گیری در موفقیت وب سایت شما دارد .

اغاز بازاریابی محتوا

کار خود تان را اغاز کنید و مطالب و مقالات مفید و با کیفیت در رابطه با کلمات کلیدی هدف خود تهیه و منتشر کنید . میزان استفاده ی کلمه ی کلیدی شما در محتویاتتان باید بین 1 تا 2 درصد باشد . هرگز از کلمات کلیدی به صورت بیش از حد استفاده نکنید چون نتیجه ی معکوس میدهد . این کار طبق سیاست های الگوریتم های گوگل نوعی فریب و جز ترفند های سئو کلاه سیاه محسوب میشود . گوگل وب سایت هایی که قصد دارند از این روش به افزایش رتبه دست یابند را جریمه میکند .

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و لذت برده باشید . از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید از شما متشکریم . لطفا اگر ابزار دیگری در این زمینه یعنی انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب، میشناسید در همین بخش به ما اطلاع دهید .

 

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.