051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » تکنیک های سئو » عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش چهارم
عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش چهارم
تکنیک های سئو, سئو و بهینه سازی سایت 15 آوریل 2019

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش چهارم

پرستو بخشی پرستو بخشی

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش چهارم

گوگل بعد از این که در سال 1996 تاسیس شد با ارائه ی فاکتور هایی در رتبه بندی سایت ها انقلابی به پار کرد . امروزه دیگر کمتر کسی است این موضوع را ندارد که اگر می خواهد وب سایتش در گوگل رتبه ی خوبی داشته باشد باید فاکتور ها و قوانین گوگل را رعایت کند . اما از ان جایی که این موضوع دارای گستردگی زیادی است برخی از پس این کار بر نمی ایند و سئوی سایتشان را رها می کنند . بدین جهت ما تصمیم گرفتیم تا با جمع اوری و ارائه ی تمامی عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل به شما کاربران عزیز کمک کنیم .

مطلبی که در ادامه می خوانید شامل عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل است که با در نظر گرفتن اخرین تغییرات و اپدیت های فاکتور های گوگل نوشته شده اند . امیدواریم که از مطالعه ی ان لذت و بهره ی کافی را ببرید .

شما می توانید عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل را در 8 بخش زیر مطالعه کنید :

  • برای مطالعه ی بخش اول می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش دوم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش سوم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش پنجم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش ششم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش هفتم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش هشتم می توانید اینجا کلیک کنید .

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل : بخش بک لینک

سئو و بهینه سازی
  1. عمر دامنه لینک دهنده
  2. تعداد دامنه هایی که لینک شده اند
  3. تعداد سایت هایی که به شما لینک داده اند
  4. تعداد صفحات لینک شده
  5. تگ ALT
  6. لینک گرفتن از دامنه های اموزشی
  7. اعتبار صفحات لینک شده
  8. اعتبار دامنه لینک شده
  9. لینک گرفتن از رقبا
  10. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  11. لینک گرفتن از سایت های بی کیفیت
  12. پست مهمان
  13. لینک به دامنه صفحه اصلی سایت
  14. لینک های Nofollow
  15. تنوع در نوع لینک ها
  16. لینک های حمایت شده
  17. لینک های داخل متن محتوا
  18. تعداد ریدایرکت 301
  19. Anchor Text
  20. متن لینک های داخلی
  21. عنوان لینک ها
  22. TLD های کشوری
  23. محل لینک در محتوا
  24. موقعیت لینک در صفحه
  25. مرتبط بودن دامنه لینک شده
  26. میزان مرتبط بودن صفحه
  27. متن اطراف لینک
  28. حضور کلمات کلیدی در عنوان
  29. سرعت لینک های مثبت
  30. سرعت لینک های منفی
  31. لینک از صفحات HUB
  32. بک لینک گرفتن از سایت های معتبر
  33. لینک کردن به عنوان منبع ویکی پدیا
  34. کلمات همراه
  35. سن بک لینک
  36. لینک گرفتن از سایت های واقعی
  37. مشخصات لینک های طبیعی
  38. لینک های متقابل
  39. لینک های ایجاد شده توسط کاربران در محتوا ها
  40. لینک از 301
  41. میکروفرمت
  42. لینک دادن به سایت هایی که در سایت DMOZ ثبت شده اند
  43. رتبه اعتماد سایت لینک دهنده
  44. تعداد لینک های خروجی بر روی یک صفحه
  45. لینک های حاصل از پروفایل انجمن
  46. تعداد کلمات محتوای لینک دهنده
  47. کیفیت محتوای لینک دهنده
  48. لینک های صفحات ویژه
سئو و بهینه سازی

عمر دامنه لینک دهنده

سن دامنه اهمیت زیادی دارد . به صورتی که بک لینک گرفتن از سایت هایی با دامنه های قدیمی تر ارزش و قدرت بیشتری دارند نسبت به بک هایی از سایت هایی با دامنه ی جدید تر .

تعداد دامنه هایی که لینک شده اند

نکته در خوده عنوان کاملا مشخص است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد . زیرا کاملا مشهود است که تعداد دامنه های ارجاع دهنده یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت ها است .

تعداد سایت هایی که به شما لینک داده اند

لینک های به دست آمده از آی پی آدرس های مختلف که نشان دهنده تعداد زیاد سایت های لینک دهنده به شما است در زمینه ی بک لینک گرفتن اهمیت زیادی دارد .

تعداد صفحات لینک شده

تعداد صفحات لینک شده حتی اگر بر روی یک دامنه قرار گرفته باشد باز هم موضوع مهمی است .

سئو و بهینه سازی

تگ ALT

از تگ ALT برای ایجاد لینک های تصاویر استفاده می شود . همان طور هم که می دانید متن ALT نسخه تصویری، متن یک لینک است . به شما توصیه می کنیم که در تمام تصاویر خود از استفاده کردن از تگ ALT فراموش نکنید .

لینک گرفتن از دامنه های اموزشی

دامنه ها انواع زیادی دارند برای مثال برخی از ان ها را در دسته ی دامنه های آموزشی مانند .edu و .gov قرار می دهند . قدرت هر کدام از این دامنه ها متفاوت است . معمولا دامنه های اموزشی دارای قدرت و ارزش زیادی هستن پس بک لینک گرفتن از این گونه دامنه ها می تواند به سود شما باشد . اما باید بدانید که منظور این نیست که شما دیگر نباید به دامنه های مختلف لینک بدهید . دامنه های دیگر نیز دارای ارزش هستند تنها در میزان این ارزش تفاوت هایی وجود دارد .

اعتبار صفحات لینک شده

یکی دیگر از فاکتور های موثر و مهم در مورد رتبه بندی وب سایت ها، اعتبار صفحه ارجاع شده است .

اعتبار دامنه لینک شده

مانند گزینه ی قبلی اعتبار دامنه ی ارجاع شده نیز نقش مهمی در زمینه ی بک لینک ها بازی می کند . اجازه دهید این مورد را به ذکر یک مثال برایتان شفا تر شرح دهم . برای مثال 2 سایت را در نظر بگیرید با پیج رنک های متفاوت، یکی با پیج 3 و دیگر با پیج رنک 8 . در واقع به این شکل است که یک لینک از صفحه ی اول یک سایت با پیج رنک 3 ارزش کمتری دارد نسبت به به یک لینک از صفحه ی 2 و 3 ی سایت با پیج رنک 8 .

سئو و بهینه سازی

لینک گرفتن از رقبا

لینک هایی که از سایت هایی با رتبه بندی یکسان به دست می آیند ممکن است ارزش بیشتری برای رتبه ی یک صفحه در کلمه کلیدی خاص داشته باشند .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تعداد اشتراک های یک صفحه در رسانه های اجتماعی ممکن است بر روی ارزش لینک ها تاثیر بگذارد .

لینک گرفتن از سایت های بی کیفیت

اگر شما از وب سایت هایی که تنها به منظور لینک سازی ساخته شده اند و هیچ محتوای دیگری ندارند لینک بگیرید در واقع دارید به وب سایت خودتان اسیب وارد می کنید . به این گونه لینک ها، لینک فارم ها یا همان ” Link Farms ” می گویند .

پست مهمان

ممکن است عده ای بگویند که لینک های به دست امده از پست ها مهمان بی ارزش هستند . اما باید بگوییم که اصلا این گونه نیست .

لینک به دامنه صفحه اصلی سایت

لینک دادن به صفحه ی اصلی وب سایت، باعث ارتقای ارزش سایت در برسی ها و ارزیابی ها می شود .

سئو و بهینه سازی

لینک های Nofollow

لینک های نوفالو لینک هایی هستند که گوگل ان ها را دنبال نمی کند و همیشه جز موضوعات پر بحث سئو بوده اند . اما جالب است که بدانید گوگل بر خلاف حرفی که زده، در برخی موارد این گونه لینک ها را نیز دنبال می کند . همیشه داشتن یک تعداد خاصی از این لینک ها برای وب سایت مناسب است و ضرری ندارد .

تنوع در نوع لینک ها

باید در لینک گرفتن تنوع ایجاد کنید در غیر این صورت به جای این که سئوی سایتتان و در نهایت رتبه ی ان بهبود یابد، برعکس نسبت شرایط فعلی که دارید افت رتبه نیز داشته باشید . زیرا اگر شما درصد بالایی از لینک های غیر طبیعی به دست اورید ان هم از یک منبع یکسان، برای گوگل به منظور اسپم است . بهتر از لینک های طبیعی استفاده کنید .

منظور از لینک های غیر طبیعی، لینک گرفتن تنها از منبع هایی مانند : پروفایل انجمن، دیدگاه های ارسال شده در یک وبلاگ و … است .

منظور از لینک های طبیعی، لینک گرفتن از منبع های متنوع است .

لینک های حمایت شده

در فرایند بک لینک گرفتن، استفاده از کلماتی همچون Sponsored Links، Sponsers و Link Partners ممکن است ارزش یک لینک را کاهش دهد .

لینک های داخل متن محتوا

ارزش و قدرت لینک هایی که در داخل محتوای سایت قرار می گیرند بسیار بیشتر از لینک هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگر بر روی صفحه یافت می شوند .

سئو و بهینه سازی

تعداد ریدایرکت 301

لینک هایی که از ریدایرکت 301 به دست می آیند تاثیر منفی بر روی پیج رنک سایت ها می گذارد . ممکن است یک صفحه یا حتی تمامی صفحات شما با افت پیج رنک مواجه شوند .

Anchor Text

Anchor Text که به ان ها متن نوشته ی بک لینک ها نیز گفته می شود، طبق تعریف خوده الگوریتم های گوگل، توضیح دقیقی از صفحات سایت نسبت به خود صفحات ارائه می دهد . این مورد در طی زمان از ارزش اش کاسته شده است اما هنوز هم اهمیت دارد و به عنوان یک سینگال به منظور نشان دادن مربوط بودن از ان یاد می شود .

متن لینک های داخلی

انکر تکست لینک های داخلی نیز نشان دهنده مرتبط بودن است .

عنوان لینک ها

عنوان یک لینک نیز به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن عمل می کند اما با میزان تاثیر گذاری ضعیف تر . منظور از عنوان لینک همان نوشته ای است که، به محض قرار گرفتن موس برای لینک ظاهر می شود . تاثیر زیادی ندارد اما بی تاثیر نیست و برای داشتن یک رتبه عالی نیاز است تا همه این موارد را پیاده سازی کنید .

سئو و بهینه سازی

TLD های کشوری

این مورد نیز مانند گزینه ی ” لینک گرفتن از دامنه های اموزشی ” است . بک لینک گرفتن از دامنه هایی که در سطح بالای کشوری قرار دارند مانند دامنه های ” .ir و یا .de ” به دریافت رتبه ی بهتر وب سایتتان کمک زیادی می کند .

محل لینک در محتوا

محل قرار گیری لینک در صفحات نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بی تاثیر نیستند . به صورتی که لینکی که ابتدای صفحه قرار دارد نسبت به لینکی که در آخر صفحه قرار دارد ارزش بیشتری دارد .

موقعیت لینک در صفحه

این مورد نیز مانند گزینه ی قبلی می باشد . برای مثال لینک هایی که در صفحه قرار دارند بسیار مهم تر هستند از لینک هایی که در فوتر یا ساید بار قرار دارند .

مرتبط بودن دامنه لینک شده

اگر سایتی که از ان لینک می گیرید حوزه ی فعالیتش مرتبط با فعالیت شما باشد، ان لینک دارای ارزش زیادی است . بدین منظور سعی کنید این گونه وب سایت ها را برای بک لینک گرفتن در اولویت قرار دهید .

سئو و بهینه سازی

میزان مرتبط بودن صفحه

الگوریتم Hilltop بیان می کند که لینک های حاصل از صفحاتی که به محتوای صفحه شما نزدیک تر است قدرت و توانایی بیشتری نسبت به لینک های به دست آمده از صفحات غیر مرتبط دارد .

متن اطراف لینک

گوگل این توانایی را دارد که لینک ها را انالیز کند و بفهمد که این لینک برای مثال یک پیشنهاد است یا بخشی از دیدگاه منفی . باید بدانید که لینکی که در اطرافش دیدگاه مثبت وجود دارد ارزش بیشتری دارد .

حضور کلمات کلیدی در عنوان

لینک هایی که کلمه ی کلیدی صفحه در عنوانش قرار دارد بیشتر مورد توجه و علاقه ی گوگل قرار می گیرد .

سرعت لینک های مثبت

سایتی که سرعت دریافت لینک مثبت دارد معمولا نتایج بهتری در موتورهای جستجو دریافت می کند .

سرعت لینک های منفی

سرعت دریافت لینک منفی می تواند به شدت رتبه بندی را کاهش دهد زیرا نشان دهنده کاهش محبوبیت است .

سئو و بهینه سازی

لینک از صفحات HUB

صفحاتی وجود دارند که به عنوان منبع دسته اول شناخته می شوند و اگر شما از این گونه صفحات لینک دریافت کنید قطعا تاثیرات مثبت زیادی را بر روی وب سایتتان می گذارید .

بک لینک گرفتن از سایت های معتبر

برای بک لینک گرفتن از سایت های معتبر استفاده کنید زیرا این روش تاثیر چشم گیری بر روی ترافیک وب سایتتان خواهد داشت .

لینک کردن به عنوان منبع ویکی پدیا

لینک گرفتن از ویکی پدیا راحت نیست و لازم به ذکر است که این گونه لینک ها نوفالو نیز هستند . اما با این وجود ارزشمند هستند زیرا باعث جلب اعتماد گوگل نسبت به وب سایت شما می شود .

کلمات همراه

منظور از کلمات همراه، کلماتی است که در اطراف بک لینک ها قرار دارند . وظیفه ی این کلمات این است که به گوگل کمک می کنند تا موضوع صفحه و محتوای شما بفهمند .

سئو و بهینه سازی

سن بک لینک

هر چه قدیمی تر بهتر . منظور این است که قدرت و ارزش یک بک لینک قدیمی چندین برابر بیشتر است از بک لینک های جدید .

لینک گرفتن از سایت های واقعی

قطعا می دانید که دریافت لینک از یک وب سایت واقعی ارزش بسیار زیادی دارد . موتور های جستجو نیز معمولا از سیگنال های نام تجاری و تعامل کاربران برای تشخیص این مورد استفاده می کنند .

مشخصات لینک های طبیعی

سایتی که دارای لینک های طبیعی است از نظر رتبه بندی در جایگاهی خوبی قرار دارد و این رتبه حتی با به روز رسانی های گوگل نیز تغییری نمی کند .

لینک های متقابل

گوگل لینک های تقابلی را به هیچ وجه نمی پسندند پس به شما توصیه می کنیم که از استفاده کردن از چنین لینک هایی خودداری کنید زیرا نتایج خوبی را به دنبال ندارد .

لینک های ایجاد شده توسط کاربران در محتوا ها

گوگل می تواند این لینک ها را نسبت به لینک های واقعی صاحب سایت تشخیص دهد . مطمئنا گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی که در WordPress.com ایجاد شده اند، قائل است تا لینک هایی که بر روی bestvideosever.wrodpress.com ایجاد می شوند .

سئو و بهینه سازی

لینک از 301

در این مود دوگانگی وجود دارد زیرا عده ای معتقدند که لینک هایی که از تغییر مسیر 301 به دست می آیند نسبت به لینک های مستقیم ارزش کمتری دارد و عده ای نیز معتقدند که ارزش لینک های 301 شبیه به لینک های مستقیم است .

میکروفرمت

یکی دیگر از مواردی که به کمک ان می توان رتبه ی سایت را بهبود بخشید صفحاتی است که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند .

لینک دادن به سایت هایی که در سایت DMOZ ثبت شده اند

این سایت ها نزد گوگل دارای اعتبار زیادی هستند .

رتبه اعتماد سایت لینک دهنده

اعتماد و اعتبار سایتی که به شما لینک می دهد معمولا نشان می دهد که رتبه اعتماد چقدر به سایت شما منتقل شده است .

تعداد لینک های خروجی بر روی یک صفحه

لینک بر روی صفحه ای که هزاران لینک خروجی دارد معمولا نسبت به سایر صفحات رتبه کمتری خواهد داشت .

لینک های حاصل از پروفایل انجمن

این گونه لینک ها به علت اسپم کردن زیاد مورد توجه گوگل قرار نمی گیرد و ارزش کمی دارد .

سئو و بهینه سازی

تعداد کلمات محتوای لینک دهنده

بک لینک گرفتن از محتوا های طولانی ارزش بیشتری نسبت بک لینک گرفتن از محتوا های کوتاه دارد .

کیفیت محتوای لینک دهنده

لینک گرفتن از محتوا های باکیفیت ارزش بیشتری دارد نسبت به لینک های حاصل از محتوا های ضعیف .

لینک های صفحات ویژه

جالب است بدانید که لینک های حاصل از صفحات ویژه فشرده شده هستند و یک لینک محسوب می شوند .

از زمانی که برای مطالعه ی مطلب ” عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل ” گذاشتید از شما ممنونیم . اگر از مطالب لذت برده اید به دیگر مقالات ما در زمینه طراحی سایت و سئوی سایت و گرافیک سایت و مقالات وردپرس و ایمیل مارکتینگ سر بزنید . همچنین اگر مطالب برای شما مفید بود از شما درخواست می کنیم تا ان را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید .

حال اگر برای طراحی سایت کسب و کار خود قدمی بر نداشته اید، لطفا با شماره تلفن های موجود در وب سایتدهکده وب تماس بگیرید . ما در شرکت طراحی و توسعه ی سایت دهکده وب با تیم پشتیبانی و مشاوره ی خود اماده ی کمک به شما هستیم . امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ی ” عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل راضی باشید .

در صورتی که احساس کردید مطلب کامل نیست و یا این که شما موارد دیگری را هم در باره ی عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل می دانید ما را مطلع کنید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.