051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » تکنیک های سئو » عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش ششم
عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش ششم
تکنیک های سئو, سئو و بهینه سازی سایت 18 آوریل 2019

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش ششم

پرستو بخشی پرستو بخشی

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل بخش ششم

حتی اگر یک بار هم راجب به سئو و بهینه سازی کردن وب سایت و یا رتبه بندی توسط گوگل جست و جویی انجام داده باشید حتما اسمی از ” عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل ” را دیده اید . شما با مطالعه ی عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل و اجرا کردن ان ه در وب سایت خودتان می توانید جایگاه خود را نزد گوگل بالا ببرید .

این که داشتن یک رتبه ی خوب در نتایج چه مزایا و نتایج شگفت انگیزی برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان دارد را نمی توان هبچ گونه انکار کرد . عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل که در ادامه می خوانید نسبت به اخرین اپدیت های الگوریتم ها و فاکتور های گوگل نوشته شده .

شما می توانید عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل را در 8 بخش زیر مطالعه کنید :

  • برای مطالعه ی بخش اول می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش دوم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش سوم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش چهارم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش پنجم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش هفتم می توانید اینجا کلیک کنید .
  • برای مطالعه ی بخش هشتم می توانید اینجا کلیک کنید .

عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل : بخش الگوریتم های گوگل

سئو و بهینه سازی
  1. کوئری ها
  2. تنوع کوئری ها
  3. تاریخچه ی جست و جو ها توسط افراد
  4. تاریخچه ی جست و جو ها توسط کاربران
  5. آی پی سرور منطقه ای یا همان هدف قرار دادن جغرافیای خاص
  6. ایجاد جست و جوی امن
  7. حلقه های گوگل پلاس
  8. شکایات DMCA
  9. تنوع دامنه
  10. جست و جو های معامله ای
  11. جست و جو های محلی
  12. باکس اخبار گوگل
  13. ارجحیت برند های بزرگ
  14. نتایج خرید ها
  15. نتایج تصاویر
  16. نتایج تخم مرغ عید
  17. نتایج سایت واحد برای برند ها

کوئری ها

گوگل برای جست و جو های تازه و خاص ارزش قائل است و از این موضوع برای انالیز یک صفحه استفاده می کند و در رتبه بندی از ان استفاده می کند .

سئو و بهینه سازی

تنوع کوئری ها

گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم مانند WWF یا Ruby تنوعی را به SERP اضافه کند .

تاریخچه ی جست و جو ها توسط افراد

زمانی که وارد گوگل می شوید ان دسته از سایت هایی که به صورت مداوم و مکرر از ان ها بازدید می کنید، برای جست و جو های شما رتبه بالا تری خواهند داشت .

تاریخچه ی جست و جو ها توسط کاربران

به نتایج حاصل از جست و جو که جست و جو های بعدی را تحت تاثیر قرار می دهد، زنجیره ی جست و جو می گویند . اجاره دهید این موضوع را با ذکر یک مثال برایتان بهتر شرح دهم . برای مثال شما به دنبال ” بررسی ” هستید و سپس برای ” تُستر ” جست و جو می کنید، در این زمان در جست و جو های بعدی نظرات مرتبط با تستر ها در رتبه بالا تری قرار خواهد داشت .

آی پی سرور منطقه ای یا همان هدف قرار دادن جغرافیای خاص

گوگل به سایت هایی که آی پی سرور منطقه ای و نام دامنه خاص یک کشور را دارند، ارزش بیشتری می دهد .

سئو و بهینه سازی

ایجاد جست و جوی امن

نتایج جست و جو با کلمات دشنام یا محتوای مرتبط با بزرگسالان برای افرادی که جست و جوی امن را فعال کرده اند، نشان داده نمی شود .

حلقه های گوگل پلاس

حلقه های گوگل پلاس یا همان گ Google + Circles ” که در زمینه ی سئوی سایت و ارتقای جایگاه سایت به صورت غیر مستقیم اثر گذار است . زیرا گوگل برای نویسندگان و سایت هایی که شما به Google+ Circles اضافه کرده اید، رتبه بالاتری را اختصاص می دهد .

سئو و بهینه سازی

شکایات DMCA

DMCA قانون حمایت از مالکیت معنوی در آمریکا و مخفف ” Digital Millennium Copyright Act ” است . واحد DMCA از سال 2012 در گوگل با هدف حمایت از مالکیت های معنوی در حوزه وب شروع به فعالیت نمود .لازم است بدانید که هر شخصیت حقیقی یا حقوقی می تواند به صورت مستقیم و یا توسط شرکت هایی که کار DMCA را انجام می دهند از وب سایت های ناقض قانون کپی رایت به گوگل شکایت کند .

اما این موضوع چه تاثیری بر رتبه های سایت دارد ؟ باید به شما بگوییم که گوگل سایت هایی که دارای شکایت DMCA هستند را شناسایی می کند و در رتبه بندی ان سایت ها این موضوع را لحاظ می کند .

تنوع دامنه

به روز رسانی Bigfoot دامنه های بیشتری را به هر کدام از صفحات SRRP افزوده است .

جست و جو های معامله ای

یکی دیگر از عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل جست و جو های معامله ای می باشد . برخی اوقات دیده شده است که گوگل نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نشان می دهد .

سئو و بهینه سازی

جست و جو های محلی

جست و جو های محلی نیز از موارد مهمی است که رتبه بندی سایت ها موثر است .

باکس اخبار گوگل

برخی اوقات یک باکس خبری در اثر برخی کلمات کلیدی خاص ایجاد می شود و گوگل نیز متقابلاً به این موضوع اهمیت می دهد و ان را مد نظر قرار می دهد .

ارجحیت برند های بزرگ

بعد از به روز رسانی Vince، گوگل برای برند های بزرگ در مورد جست و جو های مشخص و کوتاه اهمیت می دهد .

نتایج خرید ها

در برخی از موارد گوگل نتایج خرید را در نتایج طبیعی قرار می دهد .

سئو و بهینه سازی

نتایج تصاویر

گوگل بیشتر از نتایجی استفاده می کند که شما معمولا از آن ها برای جست و جوی تصاویر در گوگل استفاده می کنید .

نتایج تخم مرغ عید

تنوع نتایج جست و جوی گوگل بسیار زیاد است. به عنوان مثال اگر در Google Images عبارت Atari Breakout را جست و جو کنید نتایج جست و جو تبدیل به یک بازی می شود .

نتایج سایت واحد برای برند ها

کلمات کلیدی که برند محور هستند برای کاربران نتایج متعددی از یک سایت را نشان می دهند . در این زمینه دامنه ی برند نیز بی تاثیر نیست .

از زمانی که برای مطالعه ی مطلب ” عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل ” گذاشتید از شما ممنونیم . اگر از مطالب لذت برده اید به دیگر مقالات ما در زمینه طراحی سایت و سئوی سایت و گرافیک سایت و مقالات وردپرس و ایمیل مارکتینگ سر بزنید . همچنین اگر مطالب برای شما مفید بود از شما درخواست می کنیم تا ان را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید .

حال اگر برای طراحی سایت کسب و کار خود قدمی بر نداشته اید، لطفا با شماره تلفن های موجود در وب سایتدهکده وب تماس بگیرید . ما در شرکت طراحی و توسعه ی سایت دهکده وب با تیم پشتیبانی و مشاوره ی خود اماده ی کمک به شما هستیم . امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ی ” عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل راضی باشید .

در صورتی که احساس کردید مطلب کامل نیست و یا این که شما موارد دیگری را هم در باره ی عوامل موثر سئو در رتبه بندی گوگل می دانید ما را مطلع کنید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.