051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » طراحی سایت » 6 نمونه موفق در طراحی لوگو
6 نمونه موفق در طراحی لوگو
طراحی سایت 21 جولای 2020

6 نمونه موفق در طراحی لوگو

افسانه آشفته افسانه آشفته

6 نمونه موفق در طراحی لوگو

در دنیای امروز تمام افرادی که به نحوی خدماتی ارائه می دهند یا محصولاتی را می فروشند در پی طراحی لوگو هستند اما اکثر آنها نمی دانند که چه نکاتی را باید در طراحی لوگو رعایت کنند و به چه نمونه لوگو هایی باید توجه کنند و آنها را الگوی خود در طراحی قرار دهند ما در این بخش می خواهیم به این سوالت پاسخ دهیم و شما را در طراحی لوگو راهنمایی کنیم در ادامه ما چند نمونه از طراحی لوگو موفق را برای شما عنوان کرده ایم

اسطوره های طراحی لوگو برتر

  1. طراحی آرم باید منعکس کننده کار شرکت باشد
    اگر یک پرچم نمی تواند چیز زیادی درباره کشور نماینده برای شما بگوید ، چرا باید یک آرم در مورد یک شرکت به شما چیزی بگوید؟ لازم نیست

هیچ کس از آرم برای داستان نویسی استفاده نمی کند لازم نیست آرم چیزی را برای ما تعریف کند مانند یک نقاشی مفهومی …آرم ها فقط برای شناسایی به کار می روند . کشورها پرچم دارند ، خانواده های سلطنتی قله های خود را دارند و شرکت ها آرم های خود را دارند…همه آنها به یک هدف واحد خدمت می کنند …- برای شناسایی و تمایز صاحبان خود از سایر افراد حاضر در جمعیت. نه کمتر نه بیشتر.

آرم

آرم ها: کوکا کولا ، اپل ، نایک

اگر مارک ها بخواهند تمام کارهایی که یک شرکت می کند یا تمام چیز هایی که به یک شرکت مربوط می شود را برای ما بگویند فضا کم می آورند آنها فقط باید در حد همان نماد بودنشان باشند تا به وسیله آنها بتوانیم محصولات آن شرکت را نسبت به محصولات دیگر از شرکت های دیگر متمایز کنیم اگر انتظار این را اداشته باشم که تمام چیزهای مربوط به یک شرکت را برای ما توضیح دهند مثل این است که از یک آهنگ بخواهیم کل سیدی را برای ما بخواند

یک آرم بیان هویت یک شرکت است …چیزهایی که برای شرکت مهم و معنادار هستند…به این ترتیب ، این تنها وسیله تجاری است که در جهت تقویت فروش نیست ، بلکه نوعی شناسایی و منبع غرور را برای صاحبان شرکت و کارمندان فراهم می کند.

تمام آرم ها باید نماد باشند

خیر اصلا اینطور نیست خیلی از آرم ها نماد ندارند فقط به خوبی ساخته شده اند مانند آرم های پایین که تنها اسن آن شرکت را بیان می کنند به جز اسم آن شرکت چیز دیگری در آنها نمی توانیم ببینیم

آرم ها: FedEx ، سونی ، مایکروسافت

آرم

اما این به این معنی نیست که آرم ها نباید دارای نماد باشند…گاهی اوقات یک نماد می تواند به یاد ماندنی تر و همه گیر تر از خود نام شرکت باشد ، این مورد در مورد اپل ، نایک یا پپسی است.…سایر اوقات ، یک نماد فقط مانع است ، یک دکوراسیون اضافی که واقعاً ارزش و معنا ندارد …مانند میدان آبی نیمه شفاف در آرم اواخر GAP.

تکرار یک ابزار یادگیری است

آنقدر قدرتمند هست که بتوانید یک دانه ماسه را در صحرا به رسمیت بشناسید …برای آرم ها ، این بدان معناست که میلیون ها میلیون دلار برای تبلیغات و تبلیغ سرمایه گذاری شده اند. تا به وسیله تکرار و پخش آنها یاد گیری را در ذهن افراد جای دهند پس برای به رسمیت شناختن شرکت ها آرم ها اختراع شدند تا به وسیله تکرار موجب شناسایی شرکت ها شوند

آرم

آرم ها: پپسی ، نایک ، مرسدس ، مک دونالد ، استارباکس ، بیکاردی

به همین دلیل درک این نکته مهم است که آرم های نایک و اپل از قدرت جادویی برخوردار نیستند…آنها فقط سمبل هایی هستند که به اندازه کافی در رسانه های اصلی تکرار می شوند که عدم ارتباط آنها با این شرکت ها به سادگی غیرممکن می شود.

متأسفانه ، بسیاری از شرکت ها از مزایای بودجه تبلیغات نامحدود برخوردار نیستند…دقیقاً به همین دلیل است که آنها هرگز نباید از نمادهای خود استفاده کنند…بدون اینکه نام شرکت موجود باشد: هر چقدر هم که این نماد خوب باشد…هیچ کس نمی داند چه چیزی مخفف است و هیچ کس اهمیتی نخواهد داد.

یک آرم باید از سبک صنعت تاسیس شده خود پیروی کند

وقتی آرمی را طراحی می کنیم باید به گونه تای آن را طراحی کنیم که مربوط به همان صنعت باشد و با دیدن آن همان صنعت در ذهن افراد تجلی پیدا کند در اکثر آرم های املاک و مستغلات همراه است…یک خانه … و یک درخت …و گاهی اوقات حتی یک غروب خورشید یا یک تپه وجود دارد…طراحان تخیل بیشتری کلید را برای کامل تر ساختن داستان می گیرند.
به مثال های زیر در رابطه با آرم املاک نگاه کنید

آرم

آرم ها: مجموعه املاک ، ساحلی ، Desisowers ، Cercocasa

در هر صنعت قوانین و انتظارات نانوشته ای در مورد چگونگی نگاه یک آرم وجود دارد و همه ما فکر می کنیم که هر از گاهی از این قوانین پیروی می کنیم. اما برای شرکتهایی که تازه شروع به کار کرده اند ، هیچ چیز بهتر از داشتن یک آرم که به نظر همه چیز خلاقانه و اصلی است ، نیست.

اگر شما فکر می کنید که چگونه باید یک آرم خوب بسازید باید بگوییم که این صدا را بکشید جسور باشید ، غیر منتظره باشید و قوانین را بشکنید. اینگونه قوانین جدید ایجاد می شود.

یک آرم باید “بی موقع” باشد

شما نمیتوانید یک آرم با مفهومی خود را بطور عمدی بسازید – اگر بخواهید بر روی این آرم ها خیلی زمان بگذارید می شود مانند قصه های مادر بزرگ بنابراین طولانی تر از حد معمول است. که مثلا چند وقت برای آنها زمان بگذارید اگر یک دفعه ای و فی البداهه باشد تاثیر بیشتری خواهد گذاشت باز هم هر دو مورد را انجام دهید

آرم

طراحی مجدد لوگو: Xerox

مثل هر چیز دیگر ، سن آرم ها بالا می رود هر از چند گاهی ، آنها باید تحت عمل جراحی پلاستیک قرار بگیرند تا از نظر ظاهری کمتر کهنه به نظر برسند و مطابق با روندهای فعلی باشند. شرکت هایی مانند Shell ، IBM ، Xerox ، Volkswagen و Coca Cola تاکنون تقریباً دوجین بار آرم های خود را تغییر داده اند و ظاهر خود را با هر تکرار بهبود می بخشند.

بنابراین نگران ایجاد یک آرم پر مفهوم نباشید. چیزی را ایجاد کنید که هم اکنون کار کند و زمان زیادی بعداً برای بهبود وجود خواهد داشت.

زیبایی آرم

زیبایی آرم اهمیت دارد زیرا افراد چیز هایی را به خاطر می سپارند که انها را دوست داشته باشند یا در عین سادگی مفهمومی هرچند جزئی را عنوان کند پس برای موفق شدن در طراحی سایت باید به زیبایی آنها نیز اهمیت بدهید

این را در نظر بگیرید:

المپیک لندن مسلماً یکی از زشت ترین لوگوهای تاریخ است… اما همه آن را با برترین رویداد ورزشی خود مرتبط می کنند.
آرم گوگل در واقع ادای احترام به جلوه های Photoshop است…با این همه به عنوان بهترین موتور جستجوی جهان فکر می کنند.
لیست ادامه دارد

آرم

مشتریان به آرم ها اهمیت نمی دهند… آنها به آنچه شرکت ها می توانند یا نمی توانند برای آنها انجام دهند اهمیت می دهند…بنابراین ، در حالی که آرم شما نیاز به استفاده از برخی اصول اساسی طراحی خوب دارد …قبل از بیرون آمدن در آنجا نیازی به تأیید دوستان ، عمه یا همسایه خود ندارید.

فقط آن را انجام دهید!

بنابراین یک آرم چگونه باید باشد؟
ممکن است شما از جواب خوشحال نباشید اما در اینجا این است: بستگی دارد.

این بستگی به مشتری دارد ، …آیا آنها تازه وارد بازار شده اند که سعی در جلب توجه دارند؟ آیا آنها یک کسب و کار مستقر هستند که به دنبال نشان دادن برخی از سنت ها هستند؟ یا شاید آنها برای ده ها سال در آنجا بوده اند و فقط نیاز به آسانسور سریع دارند.

دقیقاً مانند یک امضا …یک آرم…کاملاً مربوط به شخص پشت امضا است و درباره شخص دریافت کننده آن بسیار اندک است.

امید واریم از مطالب ما استفاده کرده باشید…اگر در رابطه با طراحی سایت سوالی ندارید یا به فکر طراحی سایت خود هستید…می توانید در بخش نظرات آن را عنوان کنید کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند

به اشتراک بگذارید!
افسانه آشفته

افسانه آشفته

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

*

code

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.