051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » طراحی سایت » اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت بخش 2
اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت بخش 2
طراحی سایت, نکات طراحی سایت 9 اکتبر 2019

اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت بخش 2

پرستو بخشی پرستو بخشی

اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت بخش 2

این مطلب بخش دوم مقاله ی ” اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت” است . از آن جایی که صفحه تماس با ما یکی از پر بیننده ترین صفحات وب سایت است، محل بسیار مناسبی برای تبدیل بازدید کننده به مشتری نیز می باشد . این دلیل مهم بعدی است که شما باید این صفحه را به طور ویژه ای طراحی کنید . دلیل نوشتن این مطلب این است که شما را از انجام اشتباهات رایج و نا خواسته در این صفحه بازداریم و شما را برای داشتن یک صفحه تماس با ما استاندارد کمک کنیم .

اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت

اگر می خواهید ارتباط بهتری بر قرار کنید باید در طراحی این برگه همه تلاش خودتان را به کار گیرید . بدین منظور ما نکاتی را دسته بندی کرده ایم تا به شما در این مسیر کمکی کرده باشیم تا آگانه تصمیم بگیرید .

  • سایت به کلی صفحه تماس ندارد
  • دسترسی به صفحه تماس سخت است
  • فیلد های غیر ضروری در طراحی فرم تماس
  • از نوع درخواست های ارسالی برای بهبود صفحه تماس با ما استفاده کنید
  • فرم تماس با ما به تنهایی کارایی لازم را ندارد
  • استفاده از روش های آنتی اسپم
  • کاربران از ارسال پیام خود مطمئن شوند
  • فرم هایی که کار نمی کنند

در بخش اول به چهار گزینه ی ابتدایی این لیست پرداختیم . برای مشاهده آن ها روی دکمه ی زیر کلیک کنید .

فرم تماس با ما به تنهایی کارایی لازم را ندارد

صفحه تماس با ما

از فرم های تماس با ما برای بر قراری ارتباط استفاده می کنند اما همیشه این فرم ها راه حل مناسبی نیستند و در برخی موارد باید متفاوت عمل کرد . در اصل شما نباید کاربری را که قصد بر قراری ارتباط با شما دارد محدود به فرم های تماس با ما کنید . برای این که دسترسی بیشتری به کاربرانتان بدهید بهتر است بیشتر از یک راه ارتباطی برای آن ها قرارد هید .

در این حالت بهترین راه حل ابجاد راه هایی برای ارتباط تلفنی است . اما ممکن است برخی از افراد نخواهند که شما شماره تماس و یا آدرس های خود را در وب سایت قرار دهند این دسته از افراد می توانند بیش از یک راه ارتباطی برای برقرای تماس با خود بر روی سایت قرار دهند . همچنین اگر نمی خواهید آدرس شرکت یا آدرس های الکترونیکی خود را بروی سایت بگذارید، می توانید از آیکون های معروف شبکه های اجتماعی استفاده کنید .

استفاده از روش های آنتی اسپم

اگر از کپچا استفاده کنید از دریافت پیام های اسپم برای شما جلوگیری می کند و دیگر فرم های بی هدفی را دریافت نخواهید کرد . اما در مقابل برای کاربران شرایط جالبی را فراهم نمی کند و موجب آزار آن ها می شود . پس راه حل چیست ؟ یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید این است که چند فیلد اجباری در فرم های تماس با ما وب سایت خود قرار دهید تقریبا با این کار مشکل اسپمر ها برای شما بر طرف می شود و کاربران نیز راحت می توانند فرم های شما را پر و ارسال کنند .

اما اگر باز هم پیام های نا مناسب و بی ربط دریافت کردید به شما پیشنهاد می کنیم که از سوالات ساده و کپچای آسان در این صفحه استفاده کنید تا هم به نفع شما باشد و هم برای کاربران وقت گیر و سخت نباشد .

کاربران از ارسال پیام خود مطمئن شوند

در برخی از وب سایت ها فرم ها و پیام هایی را که کاربران برای صاحبین وب سایت ها می فرستند بدون پاسخ باقی می کنند . شاید برای خود شما نیز این افتاق افتاده باشد . در این حالت این حس به شما دست می دهند که هیچ کس پیام شما را اصلا ندیده است و شما نادیده گرفته شده اید . این که بازخوردی از فرم ارسالی خود دریافت نکنید اصلا حس خوبی نیست و شما به عنوان کاربر سعی می کنید دیگر به آن وب سایت نروید .

عدم توجه به پیام های ارسالی فرم توسط کاربر می تواند ضربه بزرگی به فرصت های احتمالی مانند نرخ تبدیل شما بزند . این موضوع نشانه ی پشتیبانی و عملکرد ضعیف شما در مدیریت وب سایتتان است . راه حل مناسب برای این کار این است که فرم ها را به یکی از ایمیل هایی که مرتباً آن را چک می کنید وصل کنید و یا این که یک نیروی پشتیبانی استخدام کنید .

صفحه تماس با ما

فرم هایی که کار نمی کنند

برخی اوقات اتفاق می افتد که بخش هایی از وب سایت از کار بیافتند برای مثال دکمه های ارسال فرم ها از کار بیافتند و دیگر فرمی از طرف کاربران ارسال نشود . یا این که با وجود تکمیل تمام فیلد ها توسط کاربر، پیغام تایید را نمایش نداده و به ارسال پیغام خطا ادامه می دهند . در کل فرم ها به دلایل عجیبی از کار می افتند . اما این به این معنی نیست که باید به همین شکل ادامه پیدا کند و ناقص باقی بماند .

برخی این مشکل را از سمت طراح وب سایت می دانند اما این گونه نیست . زیرا برخی از فرم ها به صورت اماده هستند و به طراح مربوط نمی شوند . در واقع پیدا کردن مقصر در این شرایط کار اشتباهی است و تنها باعث وقت تلف کردن می شود . کاربر هر لحظه اگر موضوعی بر خلاف میل خود پیدا کند سریعا وب سایت را ترک می کند .

راه حل این موضوع این است که با یک برنامه ریزی، پیام های دریافتی و فرم های خود را چک کنید .

سخن پایانی …

در صورت رضایت از این مطلب خواهشمندیم که این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید . اگر احساس کردید که مطلب کامل نیست و یا شما اطلاعات مفید تری دارید لطفا ان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید .

یک پیشنهاد عالی برای کاربران عزیز دهکده وب اگر به دنبال قالب زیبا و جذاب برای طراحی وب سایتان می گردید به لینک زیر مراجعه کنید و جذاب ترین و باکیفیت ترین قالب های وردپرسی را دانلود کنید .

به شما توصیه می کنیم تا به دیگر مطالب سایت ما که در زمینه های زیر می باشد نیز سر بزنید :

در نهایت امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ” اشتباهات صفحه تماس با ما در طراحی سایت ” راضی باشید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.