051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » سئوی عنوان صفحه و مهم ترین نکات ان
سئوی عنوان صفحه و مهم ترین نکات ان
سئو و بهینه سازی سایت, طراحی سایت 7 می 2019

سئوی عنوان صفحه و مهم ترین نکات ان

پرستو بخشی پرستو بخشی

سئوی عنوان صفحه و مهم ترین نکات ان

از ” Meta title tag ” یا همان متا تگ عنوان صفحه برای تعیین عنوان صفحات سایت استفاده می شود . این تگ تا حد زیادی نشان دهنده ی محتوای صفحه وب سایت و بدین جهت از اهمیت بالایی در زمینه ی سئو برخوردار است . در صورتی که اگر در انتخاب ان دقت و حساسیت به خرج دهید این موضوع می تواند در میزان ورودی سایت شما تاثیر چشم گیری بگذارد . در ادامه به برسی دلایل اهمیت سئوی عنوان صفحه می پردازیم که عبارت اند از :

  1. نمایش عنوان صفحه در مرورگر ها
  2. نمایش عنوان صفحه در موتور های جست و جو
  3. نمایش عنوان صفحه در اشتراک گذاری شبکه‌ های اجتماعی

نمایش عنوان صفحه در مرورگر ها

تقریبا می توان گفت که تمامی مرورگر ها مانند فایر فاکس، گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر، اپرا و … همگی عنوان صفحه را در بالای پنجره‌ های خود به نمایش می گذارند .

نمایش عنوان صفحه در موتور های جست و جو

اولین خط در نتایجی که برای جست و جوی کاربران نمایش داده می شود عنوان صفحات نام دارد . عنوان صفحات را باید در متا تگ تعریف کنید . این موضوع خودش می تواند یک دلیل بسیار مهم برای اهمیت بهینه سازی عنوان برای بهبود سئوی سایت باشد .

نمایش عنوان صفحه در اشتراک گذاری شبکه‌ های اجتماعی

هر زمان که شما صفحه ای از وب سایتتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید به طور پیش فرض عنوان صفحه در مطلب منتشر شده نمایش داده می شود . در تعداد کارکتر های مورد استفاده برای عنوان محدودیتی وجود ندارد . ما به شما توصیه می کنیم که سعی کنید مهم ترین بخش عنوان خود را تا 60 الی 70 کارکتر اول جای گذاری کنید .

سئوی عنوان صفحه

مهم ترین نکات سئوی عنوان صفحه

حتما شما نیز به نتایج جست و جو قبل از این که بر روی لینک مد نظر کلیک کنید دقت کرده اید . اولین چیزی که به چشم می خورد خط آبی رنگی است که با کلمات درشت عنوان صفحه را در خود جای داده است . شما می توانید با بهینه سازی این عنوان و انتخاب یک عنوان جذاب بازدید کنندگان را ترغیب کنید تا سایت شما را از میان دیگر نتایج پیشنهادی گوگل انتخاب کنند .

  • قرار دادن نام شرکت در عنوان صفحه
  • جایگذاری کلمات کلیدی در ابتدای عنوان
  • استفاده از خط عمودی
  • استفاده از اعداد
  • عنوان تکراری ممنوع
  • به نمایش گذاشتن قدرت و توانایی خود در عنوان
  • انتخاب عنوان جذاب و مرتبط با محتوای صفحه

قرار دادن نام شرکت در عنوان صفحه

عنوان صفحه اصلی سایت شما باید نام شرکت را در ابتدای خود داشته باشد . اما به شما پیشنهاد می دهیم که برای صفحات داخلی سایت بهتر است که نام شرکت در انتهای عنوان صفحه قرار گیرد و اطلاعات مهم تر را در ابتدای آن قرار دهید .

سئوی عنوان صفحه

جایگذاری کلمات کلیدی در ابتدای عنوان

به چند دلیل بهتر است که کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان قرار دهید :

  • موتور های جست و جو صفحاتی که کلمات کلیدی در ابتدای عنوان صفحه وجود دارد را بیشتر به کاربران پیشنهاد می دهند
  • کلمه ی کلیدی در ابتدای عنوان صفحه توجه بیشتری از کابران جلب می کند و شانس کلیک بر روی سایت شما را افزایش می دهد
  • جلب توجه کلمات کلیدی موجود در عنوان صفحه نرخ کلیک CTR سایت شما را در گوگل افزایش می دهد . این موضوع موجب بالا تر آمدن شما در نتایج موتور جست و جوی گوگل می شود

استفاده از خط عمودی

استفاده کردن از این کارکتر در عنوان صفحه بسیار مفید است . زیرا بهترین گزینه برای جدا کردن عبارات در عنوان است . در کنار این جدا سازی ظاهری مرتب و خوانا را در اختیار کاربران قرار می دهد . با این کار شما رضایت کاربران را جلب می کنید زیرا با این کار کاربران متن آن را سریع تر تشخیص می دهند و شانس کلیک بر آن افزایش می یابد .

استفاده از اعداد

استفاده از اعداد در ابتدای عنوان صفحه کاربرد صفحات را بیشتر می کند . این کار باعث ترغیب بازدید کنندگان برای کلیک بر روی لینک صفحه ی شما می شود . زیرا ان ها می دانند که تعداد نکات دقیقا چند تا است و ذهنشان برای خواندن آماده تر است .

عنوان تکراری ممنوع

گوگل به وب سایت هایی که صفحات سایتشان دارای عنوان های تکراری است تذکر می دهد و این کار را نمی پذیرد .

سئوی عنوان صفحه

به نمایش گذاشتن قدرت و توانایی خود در عنوان

شما باید مهم ترین و با کیفیت ترین اطلاعات خود را از محتوای صفحه تنها در 70 کارکتر عنوان جای دهید و این کار دشواری است و نیاز مند تفکر زیادی است .

انتخاب عنوان جذاب و مرتبط با محتوای صفحه

اگر تمامی نکات بالا را رعایت کنید ولی عنوانی انتخاب کنید که با محتوای صفحه ی شما مرتبط نباشد ارزشی ندارد و زحمات شما هدر رفته است . زیرا اگر کاربران با محتوایی غیر مرتبط رو به رو شوند به سرعت صفحه شما را ترک خواهند کرد و این امر باعث افزایش بانس ریت ” bounce rate ” سایتتان می شود .

Bounce Rate چیست ؟

ضریب بازگشت که به ان Bounce Rate گفته می شود به معنی درصد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده صفحه دیگری از آن خارج می شوند .

از زمانی که برای مطالعه ی این مطلب گذاشتید از شما متشکریم . در صورت رضایت از این مطلب خواهشمندیم که این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید . اگر احساس کردید که مطلب کامل نیست و یا شما اطلاعات مفید تری دارید لطفا ان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید .

به شما توصیه می کنیم تا به دیگر مطالب سایت ما که در زمینه های زیر می باشد نیز سر بزنید :

در نهایت امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ی ” سئوی عنوان صفحه و مهم ترین نکات ان ” راضی باشید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.