طراحی سایت مشهد # دهکده وب سئو و بهینه سازی سایت طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی سایت مشهد و خدمات طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی به صورت خلاقانه و با گرافیک عالی به همراه سئو و بهینه سازی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل

051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » طراحی سایت » قوانین طراحی سایت مدرن قسمت1
قوانین طراحی سایت مدرن قسمت1
طراحی سایت, نکات طراحی سایت 7 فوریه 2019

قوانین طراحی سایت مدرن قسمت1

پرستو بخشی پرستو بخشی

قوانین طراحی سایت مدرن قسمت1

در این که هر کسب و کاری در حال حاضر به یک وب سایت برای ارتقای شغلی خود و پیشرفت بیشتر نیاز دارد شکی نیست اما هر نوع وب سایتی هم جواب گوی این نتیجه ی خوشایند نیست . طراحی وب سایت در این مسیر می تواند گام نخست باشد و در ادامه شما باید به طراحی ساختار و ظاهر وب سایتتان برای جذب بیشتر کاربر بپردازید . قصد ما از نوشتن این مقاله این بود که نکاتی را در این زمینه برای عملکرد بهتر شما به عنوان قوانین طراحی سایت مدرن که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد به شما معرفی کنیم .

در واقع باید ظاهر وب سایت را به گونه طراحی کنید که برای کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند تجربه ی جالب و جذابی را رقم بزنید تا به مشتریان همیشگی شما تبدیل شوند . قوانین طراحی سایت مدرن به شما کمک می کند تا بتوانید به نتیجه ی مد نظرتان برسید . همچنین در عین اعمال این نکات بتوانید یک تجربه ی کاربری خوب و مناسب را برای کاربران رقم بزنید و سئوی وب سایتتان را حفظ کنید .

قوانین طراحی سایت مدرن شامل چه مواردی است ؟

  • طراحی ساده و جذاب و خلاقانه
  • جایگاه درست قرار گیری محتوای سایت
  • تمرکز بر روی شکل و ساختار محتوا
  • فضا های سفید جذاب اند اما افراط نکنید
  • استفاده از ایکون و جلوه های سه بعدی
طراحی سایت

طراحی ساده و جذاب و خلاقانه

طراحی ساده ی وب سایت ها از همان ابتدا طرفداران زیادی داشت و همچنان به همین شیوه است . زیرا سادگی یک وب سایت به کاربر حس خوشایند و راحتی را می دهد . اما منظور ما از موضوع این نیست که در وب سایت خود هیچ چیزی قرار ندهید . در واقع قصد داریم به شما بگوییم که تا این جای کار ثابت شده است که استفاده از ارایش یا همان layout ساده بیشتر جواب گو است . برای مثال به شما پیشنهاد می کنیم که در طراحی صفحه ی خود تنها از یک یا نهایتا دو ستون استفاده کنید .

این گونه شما برای کاربران و مخاطبان وب سایتتان تجربه ی کاربری خوبی را ایجاد کرده اید . در عین این که ظاهر ساده و مدرنی برای وب سایت ایجاد کرده اید به او امکان استفاده و دسترسی به همه ی بخش ها را برای بر طرف کردن نیاز و خواسته اش داده اید . دقت کنید نگان اول و برخورد اول یک مخاطب نشانگر این است که ایا او تمایل به گشت و گذار در وب سایت شما را دارد یا نه . قطعا وقتی کاربران با یک صفحه ی شلوغ و به هم ریخته مواجه می شوند این احساس به ان ها دست می دهد که در این صفحه نمی توانند به خواسته ی خود برسند و بلافاصه از وب سایت شما خارج می شودند .

باز هم به شما توصیه می کنم که در استفاده از قوانین طراحی سایت مدرن هیچ گونه افراطی به خرج ندهید . نه وب سایت شلوغ و نه خیلی خلوت . در هر دو نمی توان چیزی پیدا کرد اما در اولی به دلیل شلوغی بیش از حد و در دومی به دلیل خلوتی بیش از حد . پس به صورت استاندار با قرار دادن تمامی امکانات لازم وب سایت خود ر طراحی کنید .

محتوای سایت

جایگاه درست قرار گیری محتوای سایت

در گذشته قوانین طراحی سایت مدرن به طور کامل با زمان حال متفاوت بود . یکی از این تفاوت ها اصلا جلوه ی خوبی نداشت جایگاه قرار گیری محتوا های وب سایت بود . در گذشته اصل بر این بود که این محتوا های در یک گوشه از صفحه برای مثال در سمت راست صفحه قرار گیرند . حالت وحشتناک دیگری نیز برای محتوای وب سایت در نظر می گرفتند ان هم این بود که محتوا ها متحرک باشند . این ها اشتباهات و خطا هایی بود که انجام می شد اما در ان زمان به همین شکل بود .

اما امروزه همه چیز عوض شده و پیشرفت کرده . علم طراحی سایت و گرافیک ان به حد زیادی پیشرفت کرده است و طراحان بسیار متفاوت از گذشته عمل می کنند . امروزه بر مبنا هایی وب سایت ها را طراحی می کنند که در درجه ی اول مشتری ان وب سایت ها احساس رضایت داشته باشد . از ان جایی که محتوای یک وب سایت نشانگر خواسته ها و اهداف و خلاصه تمامی فعالیت های ان است از همیت زیادی بر خوردار است . پس برای این که این بخش ارزش مند به بهترین شکا ممکن به مخاطبین و کاربران شما انتقال یابد علاوه بر کیفیت محتوا به جایگاه ان در وب سایت نیز دقت شود .

بهترین حالت برای قرار گیری محتوا در وسط صفحه است . به صورتی که همه توجه ها اول به ان بخش جلب شود . این که کار خواند مطلب ها را برای کاربران بسیار راحت تر از قبل کرده اید . تنها با رعایت همین قوانین طراحی سایت مدرن که در این مطلب برای شما عزیزان ارائه کردیم می توانید نتایج خوبی را از وب سایت خود کسب کنید .

ساختار محتوا

تمرکز بر روی شکل و ساختار محتوا

همان طور که در بالا هم اشاره کردم محتوای وب سایت اهمیت زیادی دارد . نکته ی مهم دیگری که در مورد محتوا ها باید به شما بگویم این است که شما باید به ظاهر محتوا ها توجه کنید . زیرا ظاهر محتوا ها به اندازه ظاهر خوده وب سایت اهمیت و تاثیر گذاری دارد . امروزه دیگر کمتر کسی است که برای وب سایت خود محتوا های بی کیفیت تولید کند . پس برای جلب توجه باید دست به دامان راه کار های دیگری شد .

بهترین حالت برای جلب توجه یک موضوع ظاهر ان است . به نبال این موضوع موتور های جست جو هم به دنبال محتوا هایی هستند که برای کاربران ارزش و اهمیت زیادی دارد . پس برای رضایت مندی هم کاربران وب سایتتان و هم موتور های جست و جو که بعد ها تمامی این ها موجب افزایش رتبه ی شما نزد ان ها می شود، بسیار اهمیت دارد و باید برای جلب ان تلاش کنید .

فضا های سفید جذاب اند اما افراط نکنید

فضا های سفید همیشه یک بخش جدا نشدنی و جذاب برای طراحان و همچنین کاربران است . اما افراط کردن این موضوع اصلا نتایج مطلوبی را به دنبال ندارد . استفاده از فضا های سفید مزایای زیادی دارد . برای مثال این کار به تفکیک هر تکنیک گرافیکی و طراحی سایت شما کمک می‌ کند . شما یک صفحه ار در نظر بگیرید که نسبت به المان های موجود در ان فضا های سفید زیادی وجود دارد .

قطعا چنین صفحه ای حس خوبی را کاربرن وب سایت شما نمی دهد . در ابتدای این مطلب هم گفته شده که تمامی تلاش ما این است که وب سایتی طراحی کنیم که کاربران از ان راضی باشند . پس فضا های سفید می تواند ایجاد جذابیت کند اما افراط نکنید که اصلا به صلاحتان نیست .

استفاده از ایکون در طراحی سایت

استفاده از ایکون و جلوه های سه بعدی

ایکون و جلوه های سه بعدی همیشه برای کاربران جذاب و خاص بوده است . اما به این دلیل که برای کاربران جلب توجه می کند نباید تمام صفحه ی خود را با ان ها پر و تزئین کنید . رعایت اصول و اعتدال در انجام هر کاری نتیجه ی بهتری خواهد داد . از ایکون و جلوه های سه بعدی استفاده کنید اما به اندازه . در جای مناسب و با موضوع کاملا مربوط .

در غیر این صورت تنها به کاربرانات احساس اشفتگی و شلختگی می دهید . در واقع این گونه به نظر ان ها می اید که شما قصد دارید به زور این تکنیک ها محبوب شوید . پس اگر کسب و کارتان برایتان مهم است از این ایکون ها باید متناسب با صفحه، محتوا و کسب وکارتان استفاده کنید .

امیداوریم که از مطالب ارائه شده در زمینه ی قوانین طراحی سایت مدرن راضی باشید . از زمانی که برای مطالعه ی این مقاله گذاشتید از شما ممنونیم . اگر از مطالب لذت برده اید به دیگر مقالات ما در زمینه طراحی سایت و سئوی سایت و گرافیک سایت و مقالات وردپرس و ایمیل مارکتینگ سر بزنید . همچنین اگر مطالب برای شما مفید بود از شما درخواست میکنیم تا ان را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید . در صورتی که احساس کردید مطلب کامل نیست و یا این که شما موارد دیگری را هم در زمینه ی قوانین طراحی سایت مدرن می دانید ما را مطلع کنید .

مطلبی که را جب به ” قوانین طراحی سایت مدرن ” برای شما ارائه داده ایم شامل 10 تکنیک است اما در این بخش از مطلب به معرفی 5 تا از قوانین طراحی سایت مدرن می پردازیم . برای مشاهده ی 5 مورد دیگر اینجا کلیک کنید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.
انواع محتوا های ایمیل مارکتینگ بخش4

انواع محتوا های ایمیل مارکتینگ بخش4

در کمپین های ایمیل مارکتینگ یک سری مشکلات متدوال به چشم می خورد . برای مثال برخی از بازاریابان ایمیل های زیادی را بدون این که مخاطب را در نظر بگیرند و یا این که نظم و تنوع و ایجاد خلاقیت را در محتوای ایمیل خود رعایت کنند نتیجه ی عکس از این فعالیت خود […]

گرافیک وب سایت چیست ؟

گرافیک وب سایت چیست ؟

حتما شما نیز این موضوع را می دانستید که بازدید کنندگان و کاربران زمانی که برای بار اول وارد وب سایت شما می شوند در همان چند ثانیه اول تصمیم می گیرند که در وب سایت شما گردش کنند یا به سراغ سایتی دیگر بروند . موضوعی که در این زمینه یعنی افزایش بازدید کنندگان […]

انواع محتوا های ایمیل مارکتینگ بخش1

انواع محتوا های ایمیل مارکتینگ بخش1

ایمیل مارکتینگ یک فعالیت پر سود و پر بازده است . اما به شرطی که در ایجاد ان و در واقع در ایجاد کمپین ها مهارت و دقت و خلاقیت به خرج دهید . چیزی که کمپین ها را برای مخاطبان جذاب می کند محتوای ان ها است . انواع محتوا های ایمیل مارکتینگ زیاد […]

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

قطعا شما هم در inbox ایمیلتان پیام هایی دریافت کرده اید که فرستنده ی ان را نمی شناختید . در این مقاله قصد داریم در مورد موضوعی صحبت کنیم که حتما به گوشان خورده است . ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی است که صاحبین کسب و کار ها برای ترویج محصولات و خدماتشان از ان بهره […]

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.