051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » بازاریابی دیجیتال » مزایای حضور در دنیای دیجیتال چیست ؟
مزایای حضور در دنیای دیجیتال چیست ؟
بازاریابی دیجیتال, طراحی سایت 27 آگوست 2019

مزایای حضور در دنیای دیجیتال چیست ؟

پرستو بخشی پرستو بخشی

مزایای حضور در دنیای دیجیتال چیست ؟

با فراگیر شدن اینترنت و گوشی های موبایل دیگر امروزه کمتر کسی را می توان یافت که در دنیای دیجیتال حضور نداشته باشد . اما مزایای حضور در دنیای دیجیتال چیست ؟ چه گونه می توان از این فضا استفاده مثبت کرد ؟ چگونه می توان با مزایای حضور در دنیای دیجیتال به کسب درآمد رسید ؟

باید به شما بگوییم که حضور در دنیای دیجیتال برای شما چهار مزیت به دنبال دارد که به شرح زیر هستند :

  • شناخت مخاطب و هدفمندی
  • آگاهی از محل جغرافیایی
  • امکان تحلیل، آنالیز و بهینه‌ سازی
  • قابل اندازه گیری بودن میزان موفقیت در هر مرحله

در ادامه به شرح تک تک این موارد می پردازیم . از شما خواهشمندیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

مزایای حضور در دنیای دیجیتال : شناخت مخاطب و هدفمندی

مهم ترین کاری که باید فعالیت های بازاریابی انجام دهید که در واقع هسته اصلی این فعالیت ها شناخته می شود، داشتن یک شناخت دقیق و کافی از مشتریان و مخاطبان آن کسب و کار است تا بتوانند در عرضه ی خدمات و محصولات بهتر از هر زمان دیگری عمل کنند . هر چه قدر میزان این شناخت دقیق تر و بیشتر باشد و همچنین کسب و کار به خوبی برای کاربر توصیف شده باشد موفقیت در بازاریابی حتمی تر می شود .

اهمیت این موضوع در جایگاه های مختلف مشخص می شود و خودش را نشان می دهد . زمانی که شما مخاطبین خود را بشناسید می توانید به کمک فیلتر هایی مردم عادی را از مشتریان بالقوه خود جدا کنید . همچنین بودجه‌ ی بازاریابی را محدود به کسانی کنید که احتمال جذب آن‌ ها به کسب‌ و کار بالا تر از دیگران است .

برخی از اطلاعاتی که می تواند به شما در شناخت بهتر کاربرانتان کمک کنید موارد زیر هستند :

  • آگاهی از جنسیت
  • آگاهی از سن
  • آگاهی از علایق
  • آگاهی از سطح اقتصادی
  • آگاهی از الگوی مصرف
  • و …
جذب مشتریان

جدا کردن مشتریان بالقوه از مردم در دیجیتال مارکتینگ

جدا کردن مردم از مشتریان بالقوه در کسب و کار ها با استفاده از روش های سنتی بازاریابی بسیار سخت و دشوار است . در واقع در تبلیغات سنتی، مهم‌ ترین پارامتر هر رسانه، داشتن مخاطبان زیاد است و هزینه‌ ها براساس تعداد مخاطبان رسانه تعیین می‌ شوند نه براساس تناسب آن‌ ها با جامعه هدف یک محصول و یا خدمت .

زمانی که کسب و کار ها می خواهند به کمک روش های سنتی و آفلاین مانند شبکه های تلویزیونی و بیلبورد های شهری پیام های تبلیغاتی خود را به مخاطبانشان برسانند باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند . یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد و آن این است که در این روش شما نمی دانید که آیا از بینندگان این پیام چه تعداد مشتریان بالقوه شما هستند ؟

اما در دنیای دیجیتال اوضاع کاملا متفاوت است . در این روش درواقع برند ها برای تعداد مخاطبان یک رسانه هزینه نمی‌ کنند بلکه آن‌ ها برای تعداد مشتریان بالقوه خود در میان مخاطبان یک رسانه هزینه می‌ پردازند . اجازه دهید تا با یک مثال منظور خود را به عرض شما برسانم .

مثلا مخاطب یک کسب و کار بانوان خانه‌ دار ۳۰ ساله علاقه‌مند به شیرینی‌ پزی است . شبکه‌ های تبلیغات دیجیتال پیام را دقیقا به همین مخاطب می‌ رسانند . اما در مقابل برای مثال بر روی یک بیلبورد در شهر، این پیام را به همه مردان و زنان در هر سن و سالی و با هر علاقه‌ ای نشان می‌ دهد .

در صورتی که آن کسب‌ و کار برای همه این نگاه‌ ها هزینه کرده است . در حالی که فقط تعداد محدودی از آن‌ ها، به رشد فروش محصول و یا خدمت کمک خواهد کرد .

مزایای حضور در دنیای دیجیتال : آگاهی از محل جغرافیایی

زمانی بود که برخی انتخاب می کردند که از روش سنتی و برخی روش دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی برند خود استفاده کنند اما امروزه با مشاهده ی مزایای حضور در دنیای دیجیتال استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت تبدیل شده است تا یک گزینه ی انتخابی .

کسب‌ و کار های محلی و کوچک، می‌ توانند بودجه محدود خود را فقط برای کسانی که در محدوده جغرافیایی آن‌ ها حضور دارند خرج کنند و برند های بزرگ نیز می‌ توانند با داشتن اطلاعات جغرافیایی، مشتری بالقوه هر شعبه خود در هر محله‌ ای از شهر ها را به درستی بیابند .

 آنالیز و بهینه‌ سازی

امکان تحلیل، آنالیز و بهینه‌ سازی

یکی از مزایای حضور در دنیای دیجیتال و استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ این است که شما می توانید به راحتی اتفاقاتی که رخ می دهد را به طور دقیق ببینید . زمانی که از دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید می توانید به کمک ابزار های موجود در اینترنت و همچنین شاخص های تحلیلی تمام اتفاقات را ببینید و کنترل کنید .

این اتفاقات می توانند :

  • میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی
  • مرجع آشنایی هر مشتری با کسب‌ و کار
  • میزان درگیری او با محصولات
  • تاثیر تخفیف‌ ها بر افزایش فروش
  • علت عدم خرید کاربران از یک فروشگاه اینترنتی
  • و …

کار این ابزار های به ان صورت است که رفتار کاربران را در مواجهه با یک تبلیغ زیر نظر می گیرند و بازخورد آن را به صاحبین کسب و کار ها اعلام می کنند . این فرایند تا زمانی ادامه دارد تا آن کاربر به یک مشتری وفادار تبدیل شود . در واقع این ابزار های نشان می دهند که در هر مرحله چه اتفاقی می افتد . در ادامه که شما این اطلاعات را دارید دیگر آماده بهینه سازی هستید .

اما منظور از بهینه سازی چیست ؟

دقت کنید اگر شما به عنوان صاحب کسب و کاری متوجه شوید که مشتریانی که از کدام کمپین تبلیغاتی به کسب‌ و کار شما روی آورده‌ اند بیشتر باعث درآمد زایی می‌ شوند می‌ توانید بودجه بیشتری برای آن کمپین صرف کنید تا بیشتر از قبل به درآمد برسید . همچنین اگر بدانید کاربران پس از چند دقیقه از وب‌ سایت شما خارج می‌ شوند یا بعد از چند کلیک از ادامه روند خرید آنلاین منصرف می‌ شوند می‌ توانید کلید های بهبود وب‌ سایت را در اختیار داشته باشید .

در مقابل این روش، روش تبلیغات سنتی وجود دارد که در آن شما نه تنها اطلاعاتی از نتایج روند تبلیغات در اختیار ندارید بلکه بهینه‌ سازی و تغییر هر تبلیغ، هزینه‌ های فراوان و بیشتری را برای شما به دنبال دارد . قطعا تا اینجای مطلب متوجه شده اید که بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ تا چه اندازه می تواند به صرفه تر از روش های سنتی باشد .

 آنالیز و بهینه‌ سازی

قابل اندازه گیری بودن میزان موفقیت در هر مرحله

یکی دیگر از ضعف هایی که استفاده از روش های سنتی تبلیغاتی در مقابل روش های دیجتال مارکتینگ دارد این است که در این روش شما نمی توانید بر اساس هدف نهایی نیاز خود در هر مرحله از چرخه محصول، کمپین طراحی کنند . امروزه سازمان ها و برند ها نیاز دارند تا در یک بازه زمانی، به مخاطبینشان معرفی شوند و آن ها با محصولات و خدمات آن ها آشنا شوند . اما برند سازی موفق یا افزایش فروش یکی از محصولات خاص و … با استفاده از شبکه‌ های تبلیغات آفلاین محقق نمی شود .

منظور این است که در تبلیغات سنتی اعلام نمی‌ کنند که چند نفر تیزر ویدئویی را به صورت کامل تماشا کرده‌ اند . همچنین مشخص نمی کند که بعد از آن مشتریان چه قدمی به سمت کسب‌ و کار شما برداشته اند . حتی نمی توانند اعلام کنند که یک بنر در سطح شهر، باعث جلب نظر چند نفر برای خرید محصول جدید شما شده است .

کاری که شما در تبلیغات سنتی انجام می دهید در واقع این است که بدون این که بدانید میزان اثر بخشی این تبلیغ چه مقدار است با چشمانی بسته تنها بوجه صرف می کنید و زمان می گذارید . در صورتی که در نقطه مقابل، دیجیتال‌ مارکتینگ نه تنها به شما امکان اندازه‌ گیری موفقیت هر کمپین را می‌ دهد، نکته مهم‌ تر این است که شما در دنیای آنلاین، فقط برای تحقق هدف نهایی هزینه می‎ پردازید .

سخن پایانی …

در صورت رضایت از این مطلب خواهشمندیم که این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید . اگر احساس کردید که مطلب کامل نیست و یا شما اطلاعات مفید تری دارید لطفا ان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید . اگر به دنبال قالب زیبا و جذاب برای طراحی وب سایتان می گردید به لینک زیر مراجعه کنید و جذاب ترین و باکیفیت ترین قالب های وردپرسی را دانلود کنید .

به شما توصیه می کنیم تا به دیگر مطالب سایت ما که در زمینه های زیر می باشد نیز سر بزنید :

در نهایت امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ” مزایای حضور در دنیای دیجیتال چیست ؟ ” راضی باشید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.