051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » سئو و بهینه سازی سایت » بازاریابی دیجیتال » استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بازاریابی دیجیتال, طراحی سایت 27 آگوست 2019

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

پرستو بخشی پرستو بخشی

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

داشتن استراتژی در هر فعالیتی خوب است و مزایایی نیز دارد . در مورد دیجیتال مارکتینگ نیز این موضوع صدق می کند . اما استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل چند مرحله است ؟ در این استراتژی چه اتفاق های می افتد ؟ و … .

لازم به ذکر است که استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل ۳ مرحله اصلی است . اگر این مراحل را دقیق و گام به گام انجام دهید می توانید باعث موفقیت کسب و کار خود شوید . باید بدانید که این مراحل مانند حلقه‌ های به‌ هم‌ پیوسته‌ ای هستند که عدم وجود هر کدام می‌ تواند آسیب‌ های جدی به استراتژی بزند . بهتر است که این مراحل را مانند یک چرخه در نظر بگیرید و مدام آن را تکرار کنید .

استراتژی دیجیتال مارکتینگ :

  • مشخص کردن اهداف
  • اطلاع رسانی حضور در دنیای دیجیتال
  • تحلیل و بررسی رفتار های مخاطبان

استراتژی دیجیتال مارکتینگ : مشخص کردن اهداف

زمانی که می خواهید یک کاری را انجام دهید در مرحله اول نیاز دارید تا هدف خود را مشخص کنید . قبل از اغین که شم به دیجیتال مارکتینگ بپردازید باید دلیل انتخاب این روش را از خودتان پرسید ؟ کسی انکار نمی کند که دنیای دیجیتال مزیای زیادی دارد اما باید بدانید که کسب و کار ما در این جا چه نقشی دارد ؟ حتی باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ قرار است به تحقق کدام اهداف شما کمک کند ؟

این سوالات کلیدی هستند و شما تنها بعد از این که به این سوالات پاسخ می دهید می توانید گام‌ های بعدی استراتژی را مشخص کنید و برای تحقق این اهداف از طریق اطلاع‌ رسانی و تحلیل اقدام کنید .

همچنین باید از خودتان بپرسید که آیا کسب و کار شما یک کسب‌ و کار محلی است ؟ یا علاوه بر این، می‌ خواهید روند استفاده از محصولو یا خدمت شما برای مشتری تسهیل شود؟ و از این قبیل سوالات .

اطلاع رسانی حضور در دنیای دیجیتال

اطلاع رسانی حضور در دنیای دیجیتال

بعد از این که اهداف خود را مشخص کردید و روش حضور خود را در دنیای دیجیتال انتخاب کردید حال نوبت آن رسیده است که این حضور را به اطلاع همگان برسانید . در این مرحله است که شما به کمک ابزار های رایگانی که در اینترنت موجود است و همچنین شبکه‌ های تبلیغاتی، می توانید نظر مخاطبین و مشتریان بالقوه را جلب کنید و به فروش و عرضه محصولات و خدماتتان بپردازید .

یکی از کار هایی که می توانید در این مرحله انجام دهید تا بیشتر در چشم باشید و کاربران بتوانند شما را بیشتر ببینید و به شما راحت تر دسترسی داشته باشند این است که تمام تلاش خود را بکنید تا در جایگاه ها و رتبه های بالا تر قرار بگیرید . به غیر از حضور در در رتبه‌ های اول موتور های جست و جو می توانید کار های دیگری نیز برای بهبود این مرحله انجام دهید . این مو ارد به شرح زیر هستند :

  • تبلیغات نمایشی بنری و ویدئویی
  • تبلیغات شبکه‌ های اجتماعی
  • تبلیغات غیر مستقیم مثل اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی افراد موثر
  • ایمیل‌ مارکتینگ و …

تحلیل و بررسی رفتارهای مخاطبان

مهم ترین مزیتی که روش های دیجیتال مارکتینگ برای صاحبین کسب و کار ها دارد این است که در این روش شما می توانید به صورت دقیق و مرحله به مرحله بر فرایند بازاریابی نظارت کنید . پس ببه طور خلاصه باید بگوییم که از مزیت های دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امکان بررسی دقیق رفتار های مخاطبان
  • عملکرد کمپین‌ های مختلف و آنالیز چالش‌ های سفر مشتری

سخن پایانی …

در صورت رضایت از این مطلب خواهشمندیم که این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید . اگر احساس کردید که مطلب کامل نیست و یا شما اطلاعات مفید تری دارید لطفا ان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید . اگر به دنبال قالب زیبا و جذاب برای طراحی وب سایتان می گردید به لینک زیر مراجعه کنید و جذاب ترین و باکیفیت ترین قالب های وردپرسی را دانلود کنید .

به شما توصیه می کنیم تا به دیگر مطالب سایت ما که در زمینه های زیر می باشد نیز سر بزنید :

در نهایت امیداوریم که از مطالب ارائه شده در باره ” استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ ” راضی باشید .

به اشتراک بگذارید!
پرستو بخشی

پرستو بخشی

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.