051 3894 5808
0915 435 6018
دهکده وب
طراحی سایت » طراحی سایت » بهبود کسب و کار » افزایش مشتری و فروش با 5 نکته طلایی !
افزایش مشتری و فروش با 5 نکته طلایی !
بهبود کسب و کار, تکنیک های موفقیت 27 ژوئن 2020

افزایش مشتری و فروش با 5 نکته طلایی !

افسانه آشفته افسانه آشفته

افزایش مشتری و فروش با 5 نکته طلایی !

اگر بخواهیم با هم صادق باشیم بدون اینکه شما مشتری داشته باشید نمیتوانید اصلا شاغل به حساب بیایید پس شغل بدون مشتری = بیکاری
جذب مشتری جدید هم الکی به وجود نمی آید. راه های بسیار آنها را به سمت خود بکشید و آنها را برای بازگشت بیشتر حفظ کنید. کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی نیاز دارد که به نحوه جذب مشتری و افزایش فروش بپردازد.

“برنامه بازاریابی” از نظر شما ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد اما نیاز نیست شما از بازاریابی برای افزایش جذب مشتری بترسید اما خبر خوب این است که شما نیاز به تیمی از MBA ندارید تا مشتری های جدیدی را برای شما ایجاد کنند. شما با کمک این 5 استراتژی مقرون به صرفه و قابل اجرا میتوانید تا یک برنامه بازاریابی بسازید که برای تجارت شما مفید باشد.

افزایش مشتری با شناسایی مشتری ایده ال

یكی از متداول ترین کارهایی که معمولا بازاریابان معروف به آن اشاره دارند این است که در ابتدای بازاریابی شما باید مشتری خود را هرچه بهتر بشناسید ، شما بااین کار زمینه افزایش جذب مشتریان را فراهم میکنید سوال اول این است که “مشتری جدید ایده آل شما کیست؟” سوال دوم این است که “مشتری جدید ایده آل شما از تجارت شما چه می خواهد؟”

تدوین یک استراتژی موثر برای بازاریابی برای یک نفر بسیار ساده تر از هر شخص است – همه افراد دقیقاً همان چیز را نمی خواهند ، بنابراین شما باید برای جلب توجه انبوه ، یک شبکه بزرگ تهیه کنید. برخی از شرکتهای بزرگ می توانند این کار را انجام دهند – برای مثال آمازون یا Target. آنها زیرساخت ها و قدرت بازار را برای جلب مشتری از تقریباً هر جمعیتی دارند. اما حتی آن شرکت های غول پیکر تأکید ویژه ای بر روی جمعیتی خاص دارند که احتمالاً مشتری خوبی هستند. بنابراین ، اولین قدم این است که به طور واضح پایه مشتری خود را تعریف کنید.

مشتریان

در این مرحله تحقیقات اینترنتی انجام می شود ، از آنجا خارج می شوید و با جمعیت های مختلف و گفتگوهای قدیمی به خوبی صحبت می کنید. در مورد انواع افرادی که به محصول یا خدمات شما جذب می شوند فکر کنید. شما می توانید با دسته های کاملاً عمومی شروع کنید – آیا به عنوان مثال تجارت شما به مردان ، زنان یا هر دو اهمیت دارد. همچنین می توانید آن را بر اساس سن ، درآمد و موقعیت مکانی تفکیک کنید و نام آنها را ذکر کنید. این ترفند رسیدن به هدفی است که به اندازه کافی خاص باشد که بتواند هدف قرار دهد اما آنقدر مشخص نیست که بتوانید مشتریان بالقوه را قطع کنید.

به مثال زیر توجه کنید

به عنوان مثال ، دو گروه طاقچه را در مقابل قرار دهید: “زنان 30 تا 50 ساله” در مقابل “زنان 30-50 ساله که دوست دارند یوگا ، سگ های خود را داشته باشند و در فاصله 10 مایل از مغازه ما زندگی می کنند.” ببینید که کار دستی آسان تر است. یک پیام هدف خاص برای گروه دوم؟ شاید شما در حال فروش لباس ورزشی هستید – می توانید یک رویداد یوگا و گرگ و میش ساعت (مثل سگ های خود بیاورید) را در یک پارک سگ محلی برپا کنید تا مشتریان جدید را برای امتحان کردن محصولات شما جلب کند. هرچه بیشتر درباره مشتری خود آگاهی داشته باشید ، خوشبخت تر می توانید آنها را با مستقیم ، فقط برای آنها (یا به نظر می رسد!) بازاریابی ، رویدادها و محصولات ، آنها را درست کنید.

برای جذب مشتری از بازاریابی پاسخ مستقیم استفاده کنید

بازاریابی پاسخ مستقیم یک تاکتیک رایج است که در آن از مشتریان خود خواسته می شود که در یک تماس برای اقدام شرکت کنند. معمولاً این شامل پاسخ دادن به ایمیل یا انتخاب گروه بازاریابی ایمیل شما است. فایده این نوع بازاریابی این است که شما یک لیست از مشتریان علاقه مند ایجاد می کنید که می توانید با فروش ، رویدادها ، خبرنامه ها و سایر یادآوری ها به آنها دسترسی پیدا کنید تا مارک شما را در ذهن خود نگه دارد.

مشتر

بازاریابی مستقیم بهتر کار می کند هنگامی که شما می خواهید پیام های جذاب را طراحی کنید که برای جلب مشتری و جلب توجه جمعی آنها طراحی شده است. برخی از مارکها با ارائه پاداش برای ثبت نام این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال ، بگویید مشغول تهیه نانوایی هستید. شما می توانید به مردم اجازه دهید در ازای ثبت نام در خبرنامه خود ، یک کیک رایگان تهیه کنند. برخی دیگر پس از ثبت نام در لیست ایمیل ، تخفیف در خرید بعدی را ارائه می دهند و برخی دیگر نیز به سادگی تأکید زیادی روی بازاریابی ایمیل خود دارند و اغلب افراد را سریع به ثبت نام می رسانند. حتماً از طریق وب سایت خود و در فروشگاه آجر و ملات خود تماس هایی را برای اقدام انجام دهید – به مردم بگویید که ممکن است فرصتهای خوبی را با تجارت شما از دست ندهند.

افزایش مشتری با استفاده از ایمیل

البته ، برای جذب مشتری های جدید و افزایش فروش ، باید در واقع با ایمیل ها همراه باشید. روزنامه های معمولی را با به روزرسانی در مورد محصولات جدید ، تبلیغات ، اخبار مربوط به شغل خود و سایر مواردی که ممکن است مشتریان بخواهند بدانند ارسال کنید.مانند سایر مواد بازاریابی ، مطمئن شوید که خبرنامه شما متناسب با نام تجاری شما – همان آرم ، پیام رسانی و لحنی که از طریق اینترنت و فروشگاه استفاده می کنید. شما می توانید از یک سرویس مانند MailChimp برای سفارشی کردن یک الگوی طراحی و ارسال ایمیل به کلیه لیست خود به طور همزمان استفاده کنید ، که این امر به نظر حرفه ای می رسد.

چیزی را برای افزایش مشتری جدید فراهم کنید

دست نگه داشتن چیزهای رایگان ممکن است منطقی ترین برنامه کاری برای یک تجارت کوچک به نظر نمی رسد ، به خصوص هنگامی که شما با بودجه لاغر شروع می کنید. اما این یک مورد است که می تواند کمی پول مقدماتی را برای بدست آوردن پول بیشتر غرق کند.

دور کردن محصولات رایگان یا تخفیفی می تواند مشتری را از درهای شما به ارمغان آورد. به عنوان مثال ، شما می توانید تخفیف ویژه ای برای مشتریان بار اول ارائه دهید – شاید در اولین خرید خود 10٪ تخفیف کسب کنند. شما همچنین می توانید برای مشتریان فعلی خود مشوق هایی را برای مراجعه به مشتریان جدید ارائه دهید – مثل این که برای هر مشتری جدیدی که وارد می کنند 5 دلار تخفیف در اختیار آنها قرار دهید. سپس شما مشتری جدیدی دارید که وارد شوید و مشتری اصلی شما بیاید.

به اشتراک بگذارید!
افسانه آشفته

افسانه آشفته

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

دیدگاه خود را درباره این مطلب ارسال کنید!

*

code

خبرنامه دهکده وب

در خبرنامه دهکده وب عضو شوید و مطالب مفید را در ایمیل خود دریافت کنید.